طراحی جذاب از کیس های کامپیوتر :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

طراحی جذاب از کیس های کامپیوتر

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۵ ب.ظ

این کیس به گونه‎ای طراحی شده تا شبیه به یک ماشین نظامی‎ در حال عبور از زمین‎های ناهموار به نظر برسد. مادربورد و کارت گرافیک GTX Titan به طور هوشمندانه‎ای در کف این کامیون تعبیه شده‎اند. ظاهر هشت ماژول RAM DIMM هم به شکل یک ریل حمل بار در وسط و فن و سیستم خنک کننده آبی آن نیز در جایگاه راننده این کامیون قرار گرفته است. نام این کیس از سری TUF مادربوردهای شرکت ایسوس گرفته شده است. این کیس با هدف تبلیغاتی ساخته شده و در غرفه ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس 2015 به نمایش گذاشته شده بود.


درون این کیس چوبی کلاسیک و منحصر به فرد را اجزای مدرن و پیشرفته پر کرده است. صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید به گونه‎ای درون این کیس جاسازی شده است تا ظاهر آن شبیه به لوازم الکترونیکی کلاسیک اواسط قرن بیستم به نظر برسد. محتوای این کیس درون یک کابینت قفل شده قرار گرفته و باعث شده تا ظاهر آن به جای یک کامپیوتر شبیه به یک یادگار موروثی باشد. سازنده آن quizz_kid برای طراحی و نجاری آن ماه‎ها وقت صرف کرده است و بعد از اتمام کار، او نام تجاری Sputnik اختصاصی خود را ثبت و تبلیغات خود را برای آینده این پروژه آغاز کرد.

در دنیای Marvel Thor فناوری و جادو با هم درآمیخته‎اند. شما وقتی به طراحی این کیس نگاه می‎کنید، کاملا به یاد چکش مبارزات Thor می‎افتید. تجهیزات سخت‌افزاری بین خود چکش و بدنه‎ای که آن را له کرده تقسیم شده است (البته با عرض پوزش، شما هر چقدر هم که قوی باشید نمی‎توانید این چکش را بلند کنید). شکستگی‎ها و نوشته‎های حکاکی شده روی آن تنها جنبه تزئینی ندارند، نور LED های چند رنگ به کار رفته در این کیس از بین همه آنها پخش می‎شود. این کیس نیز جنبه تبلیغاتی داشته و در نمایشگاه کامپیوتکس 2015 برای شرکت Thermaltake ساخته شده بود.


در سال 2005 یک پروژه طراحی کیس توسط Sheyr در انجمن‎های TechPowerUP معرفی شد. این کیس ایستاده به گونه‎ای طراحی شده بود تا حال و هوای دستگاه‎های مخابراتی جنگ جهانی دوم را شبیه‌سازی کند. به همراه این کیس یک ماوس و صفحه‌کلید رنگ‌آمیزی شده و یک گوشی عتیقه نیز عرضه شده است. ابزار اندازه‌گیری نصب شده در جلوی این کیس میزان مصرف برق کامپیوتر را نمایش می‎دهد.



در ساخت این کیس علاوه بر رنگ‌آمیزی زیبا از مهارت، صبر و طراحی فوق‌العاده نیز بهره گرفته شده است. ترکیبی از یک کیس Corsair با اجزای داخلی، ماوس و یک هدست تزئین شده با رنگ‎های نمادین آبی و نارنجی مسابقات اتومبیل‌رانی GT40 Le Mans شرکت فورد، ساختار این کامپیوتر را تشکیل می‎دهند. این کیس در غرفه Corsair در نمایشگاه Gamer Assembly 2015 به نمایش گذاشته شده بود.

هیچ انسان عاقلی اجازه نمی‎دهد آب به قطعات الکترونیکی نزدیک شود. اما در این پروژه از آب خبری نیست. قطعات تشکیل دهنده کامپیوتر داخل یک مخزن ماهی و غوطه ور در یک نوع روغن معدنی غیر رسانا قرار داده شده است که در واقع به تنظیم دمای این کامپیوتر نیز کمک می‎کند. ساخت و راه‌اندازی این نوع از کامپیوترها به کمی‎ مهارت نیاز دارد. شرکتی به نام Puget Systems سال‎ها است که این نوع از کامپیوتر را به فروش می‎رساند و می‎توان از آن به عنوان جایگزین یک آکواریوم واقعی استفاده کرد.

قرار دادن یک کامپیوتر سفارشی شده  باشکوه داخل یک میز، کار هنرمندانه و جالب توجه‎ای است. پیتر برندز سال‎ها است که این کار را انجام داده است. L3p D3sk تنها میز کامپیوتری او نیست که قطعات در سرتاسر آن پهن شده است، اما به کارگیری خنک‌کننده مایع و نورپردازی نئون تنها در این مدل به کار رفته است. این پروژه در سال 2011 برنده جایزه BitTech شد.


بعضی از طراحان کیس مثل Thermaltake 10 از ساختارهای نسبتا ساده برای تولید کیس‎های خود شروع می‎کنند و در نهایت به یک محصول پیچیده و خلاقانه می‎رسند. AzTtec هم یک نمونه از این نوع است: این کار هنرمندانه پوشیده شده از فوم، فناوری را به عصر حجر روانه کرده است. از ظاهر جذاب و باستانی خود کیس که بگذریم، باید نگاهی هم به ماوس و کیبورد این شاهکار هنری بیاندازید.



نظرات  (۱)

۱۵ تیر ۹۴ ، ۲۱:۰۱ ساناز نصرتی
جالب بود مخصوصا موردهای 1و 2و 3و7

پاسخ:
لطف داری!

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.