اگر من پسر خلق میشدم:) :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

اگر من پسر خلق میشدم:)

يكشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴ ب.ظ

اوم خب شاید خیلی از دختر خانم ها باشند که هیچ وقت به این موضوع فکر نکردن و حتی دوست هم ندارند فکر کنند . اما من فکر کردم زیاد؛ چون خیلی زیاد در شرایطی قرار گرفتم که لازمه حرکت کردن پسر بودن، بوده (البته در جو خانواده ما) ... و خب گاهاً آرزو پسر بودن میکنم . اما خب حتماً حکمتی در دختر بودن ما نهفته است و خدا داند و خودش ...

اگر پسر بودم 

حداقل هر صبح جمعه میرفتم کوه نوردی حالا چه کسی باهام بیاد و چه تنها بخوام برم ولی حتماً میرفتم . اگر برام ممکن میشد هر روزم میرفتم.

اگر پسر بودم 

همه خیابونای شهرو با دوچرخه گَز میکردم . و هر وقت دوست داشتم از خونه میرفتم بیرون و برمیگشتم.

اگر پسر بودم 

حتماً سفر های پیاده زیارتی رو میرفتم . و حتی میرفتم جنگ :/ حدس میزنم تیر اندازیمم خوب باشه :))

اگر پسر بودم 

همسر آیندمو خودم انتخاب میکردم . حالا هر چقدم طول بکشه تا مورد، مورد نظر پیدا بشه. مهم نیس ... فقط باید خودم پیداش کنم :|

اگر پسر بودم

همون 18 سالگی گواهی نامه ام رو میگرفتم و ماشین سوار میشدم .

اگر پسر بودم 

حتماً یک شهر دور از خانواده رو برای درس خوندن انتخاب میکردم و حتی برای کار هم میرفتم یک شهر دیگر

اگر پسر بودم 

برای کار کردن در جامعه مشکلی نداشتم .

اگر پسر بودم 

بخش عظیمی از درآمدمو خرج سفر میکردم. سفر یعنی تجربه و یاد گرفتن.

و...


ولی خب  مهم اینه الان من یک دخترم با همون ویژگیا دخترونه و البته خداروشکر:)

۹۷/۰۶/۰۴

نظرات  (۱۴)

سلام

و صد البت خدارو شکر ک پسر نشدین! -____-
پاسخ:
سلام
🙄
چرا🤔پسر خوبی بودم که :دی
جالب بود 😉
خدا رو شکر :)
پاسخ:
یعس :))

الحمدالله :)
۰۴ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۱۶ سلام بر مهدی ...
خداروشکر ک دخترم
پاسخ:
بله خیلی خوبه :)
خداروشکر
۰۵ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۴۳ عینکی عینکی
:)
پاسخ:
(:
۰۵ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۵۷ قاسم صفایی نژاد
اگه پسر بودید متوجه میشدید که حال هیچکدوم از این کارها رو ندارید :))
پاسخ:
:))
چرا خب حالا شاید بود 🤔، البته درست میگید بالاخره جنس پسر فرق داره دیگ من الان یه دخترم و اینجوری میگم مطمئنن از علایقم
منم خیلی بهش فکر کردم بق بقو مثل تو هم کلی برنامه داشتم براش. حالا نه اینکه ناراضی باشم از دختر بودنم اما خب اونم یک چیزهای خوبی داره.
پاسخ:
اوهوم منم همینطور ...بالاخره یه مزیتایی داره ولی با این همه دختر باشیم بهتر تر:)
همه چیز به همون گوگولی‌مگولیایی که ما فک میکنیم نیس آخه :))
منم یه زمانی دوس داشتم پسر بودم. ولی حالا که میبینم چقد پسرا تو این اوضاع شیر تو شیر مملکت دغدغه مشکلات شغل و پول و خونه دارن میگم خدا رو شکر پسر نشدم!
پاسخ:
اوهوم :))

اره دیگ این دردسراشم هست و کار پسرا اینجا خیلی سخت تر
بنظرم فرقی نداره دخترباشین یاپسر خصوصا دراین مورد که 18 سالگی گواهی نامه داشته باشید ولی من زته دلم میخواستم پسرباشم (پسراول)و کمک حال پدرم باشم
ولی نشد
پاسخ:
مهم اینه تو الان یه دختر ذوق و یک نویسنده خوب هستی برا بابات... کلا دخترا بیشتر انرژی میدن به باباها
میدونی هر چیزی از بیرونش قشنگه.
ما پسر بودن رو از ظاهر زندگی پسرهای اطرافمون، فیلم‌ها و کتاب‌ها دیدیم و شناختیم و به خاطر نگاه پسردوستانه ای که قدیما وجود داشته و توجه ویژه ای که به پسر میشه.
طبیعیه که حس کنیم اگر پسر بودیم آزادی بیشتری داشتیم و توانایی هامونو راحت تر به کار میگرفتیم.
من زیاد به این موضوع فکر میکنم که اگر پسر بودم چطور بودم ولی به جز سال های نوجوانی هیچ وقت این آرزو رو نکردم
پسر بودن خیلی سخته به نظرم دختر بودن هم سخته نه اونا میتونن سختی های زندگی ما رو تحمل کنن و نه ما از پس بار مسئولیت و سختی هایی که اونا میکشن برمیایم...
کار خدا قشنگه و پازل رو درست میچینه
پاسخ:
اوهوم درسته
خدا خودش میدونه چیو کجا بزاره
ممنونمم به خاطر توضیحات:**
فکر میکنم به جز جنگ بقیشم اگه خیلی بخوای الانم میتونی انجام بدی! بیخیال بقیه... با خانواده حرف بزن و اینا و مخالفت کن و کارتو بکن! :))))
(خودمم انجام دادم ک میگم. هیچکی باورش نمیشد تو خونواده من بابامو راضی کنم؛ ولی کردم. سخت بود ولی شد ^_^)
پاسخ:
برا من واقعا کار سختیه انجان دادنشون -_- و فکر نکنم اصلا راضی بشن .
خیلی خوبه بتونی ^_^ خصوص دوچرخه:دی
باباااا! همین حالاش بچه های ما با دوچرخه میان کلاسای مد رو! یه خانومی هست، با داداشم دوسته (داداشم کلاس پنجمه و خانومه هم بازنشسته آموزش پرورش!) برش میداره میبردش کوه و مجردی میره مسافرت و اینا!
اولش سخته، بجنگ عادت میکنی :))))))))))دو ایتتت :)
پاسخ:
کدوم شهرید :))) اینجا هنوز مرسوم نیس زیاد تک و توک میبینی...
عجب :)))
فعلا همینجوری عادت کردم دیگ-__-
:) باور کنید به این راحتی نیس
ازدواج، کار کردن،تحصیل و تفریح کردن پسرا هم به این سادگی پیش نمیره
پاسخ:
بله درست میگید
دوستان توضیحاتی دادن خصوصی عمومی  قانع شدم -_-
خدارو شکر دخترم :)
من اگه قدرت انتخاب داشتم به جای جنسیتم ، کشور محل تولدم را یه جای اروپایی یا آمریکایی انتخاب می کردم اون وقت همه این هایی که نوشتی ممکن میشد واسم☺
پاسخ:
اینم راه حل خیلی خوبیه :)
اما شاید اگه یک کشور خوش اب و هوا میبودم دینم یه چیز دیگه میشد🤔
باید قید میکردم مثلا محل تولد امریکا یا اروپا به اضافه یک خانواده مسلمان :)
خب یه سری از چیزهایی که نوشتی را خود دین هم خیلی جالب نمیدونه یعنی اگه آمریکا تو یه خانواده مسلمون دنیا اومده بودی شاید یه سری محدودیت ها همچنان باقی بودش
مگه این که آدم بخواد یه دین مدار روشن فکر باشه مثل مدل مسلمونیِ لبنانی ها و مالزیایی ها که با پوشش کامل اسلامی مسافرت های دخترونه میرن یا لبنانی هام را هم شنیدم که تو جامعه خیلی راحت تر از ما برخورد میکنند ...
:)
پاسخ:
همون دیگ پسر باشی خوبه تو این موارد:دی

البته این دید روشن فکریم بد نیست :))

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.