اقتدار ایران در برابرانواع تحریم ها :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

اقتدار ایران در برابرانواع تحریم ها

جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۱۲ ب.ظ


.یک تحلیلگر آمریکایی: تحریم های جدید ایران را نمی ترساند

تهران- ایرنا- ˈکلیف کوپچانˈ تحلیلگر موسسه پژوهشی و مشاوره ای موسوم به ˈگروه اوراسیاˈ گفت: آمریکا جمعه گذشته یکسری تحریم های جدید علیه شرکت های ناقض تحریم های ایران اعمال کرد؛ البته به نظر نمی رسد که این اقدام، ایران را ترسانده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ˈکواتز،مقامات ایرانی از جمله ˈ بیژن زنگنهˈ وزیر نفت ایران در این باره گفته است: تهران، این تحریم ها را که با هدف کارشکنی در برنامه هسته ای اعمال شد، به رسمیت نمی شناسد و مانند گذشته آنها را دور خواهد زد. 

کوپچان درباره مذاکرات هسته ای می گوید که وجود مخالفان در طرفین مانعی بر سر مذاکرات است و روابط میان دو کشور(ایران و آمریکا) در روزهای اخیر شکننده شده است. 

وی که زمانی خوش بینانه از امکان دستیابی به توافق بین مذاکره کنندگان پنج بعلاوه یک و ایران سخن می گفت، اکنون معتقد است با توجه به سیاست های سرسختانه طرفین، شانس موفقیت در مذاکرات نسبت به گذشته کمتر شده و تمدیدی هم در کار نخواهد بود. 

کوپچان که پیشتر در وزارت خارجه آمریکا کار می کرد، معتقد است یکی از نخستین اقداماتی که آمریکا باید انجام دهد این است که جلوی صادرات نفتی ایران را بگیرد. 

نرسیدن به توافق، پیامدهایی مانند اعمال تحریم های شدید و جدید، تضعیف دولت میانه رو ˈحسن روحانیˈ و افزایش مخاطرات ژئوپلتیکی را به دنبال خواهد داشت. 

کوپچان در تایید ارزیابی خود در خصوص نتیجه مذاکرات گفت: لحن و موضع مقامات ارشد ایران در طول دو ماه گذشته به مراتب شدید شده است. 

وی افزود: سیاست های آمریکا نیز دستیابی به توافق را سخت تر می کند. بسیاری از اندیشکده ها و گروه های ذی نفع مخالف لغو تحریم ها هستند. سیاست های داخلی در آمریکا و ایران به مانعی بر سر راه امضای توافق تبدیل شده اند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.