علاقه عجیب مردم دنیا به شکلک‌های اینترنتی :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

علاقه عجیب مردم دنیا به شکلک‌های اینترنتی

شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۰۶ ب.ظ


امروزه استفاده از شکلک های دیجیتالی یا همان emoji ها برای انتقال پیام و ابراز احساسات افزایش یافته و نحوه استفاده از آنها بسته به محل زندگی و زبان تکلم افراد متفاوت است.
به گزارش خبرنگار فارس به نقل از ردبوک مگ، طراحان برنامه همراه Swiftkey که صفحه کلید خاصی را برای کاربران گوشی‌های هوشمند طراحی کرده اند، بیش از یک میلیارد شکلک مورد استفاده به 16 زبان مختلف را مورد بررسی قرار داده اند تا مشخص شود مردم نقاط مختلف دنیا هر یک به کدامیک از این شکلک ها علاقه دارند و کدام را بیشتر مورد استفاده قرار می دهند.
بر همین اساس 60 درصد از این شکلک ها چهره های افراد در حالت های مختلف بوده اند و از این روش برای انتقال درست احساسات استفاده شده است. از مجموع این شکلک ها در اکثر موارد شکلک فردی خندان ارسال شده است. بنابراین اکثر مردم در نقاط مختلف جهان ترجیح داده‌اند از emoji ها برای ابراز احساسات مثبت و نه منفی استفاده کنند.
به غیر از شکلک‌های مربوط به ابراز احساسات ملیت های مختلف هر یک به مدل خاصی از آنها علاقه دارند. به عنوان مثال فرانسوی زبان‌ها به ارسال شکلک قلب علاقه بیشتری دارند. عرب زبان ها شکلک‌های گل ها و گیاهان مختلف را برای یکدیگر می فرستند.
همچنین روس زبان‌ها بیشتر از هر ملیت دیگری شکلک های حاوی نمادها و علائم عاشقانه را برای یکدیگر ارسال می‌‌کنند.
عملکرد انگلیسی زبان ها در این زمینه بستگی به محل مورد زندگیشان دارد. استرالیایی ها به ارسال شکلک‌های مربوط به مصرف الکل و مواد مخدر علاقه دارند. کانادایی ها بیشتر شکلک های مبتذل و هجوآمیز برای هم می فرستند و ساکنان بریتانیا به ارسال شکلک های مربوط به مصرف شراب علاقه نشان می دهند. در این گزارش عملکرد کاربران فارسی زبان بررسی نشده است.

نظرات  (۱)

چه جالب
مطلب جالبی گذاشتی.
راستی واسه قالب وبم اگه کمکی نیاز داشتی بگو.
پاسخ:

ممنون

 

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.