کامپیوتر شبیه به میز فوتبال دستی :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

کامپیوتر شبیه به میز فوتبال دستی

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ب.ظ


تصور کنید می‎توانستید یک کلید را روی میز خود فشار دهید و کل یک کامپیوتر را راه اندازی کنید. این میز با بدنه تمام آلومنیومی‎ خود یک ماشین تمام عیار است نه یک جعبه که تنها فضا را اشغال می‎کند. تنها کافی است چند صفحه‌نمایش، یک صفحه‌کلید و یک ماوس را روی این میز قرار ‎دهید و تمام. وقتی شما از بالا به این میز شیشه‎ای مقاوم نگاه می‎کنید، یک ماشین کاربردی را می‎بینید. نام این دستگاه میز ک

این شرکت به تازگی (تقریبا یک سال پس از معرفی اولین سری از کامپیوترهای میزی خود) آخرین سری از میز کارهای ترکیبی خود را معرفی کرده است. کامپیوترهای جدید Lian Li در دو مدل DK-Q2 و DK-Q3 عرضه شده است که تفاوت چندانی با نمونه اولیه خود ندارد. طراحی کلی همچنان ساده است اما طراحان Lian Li پایه‌هایی به آن اضافه کرده‎اند که می‎تواند 30 میلی‌متر به ارتفاع آن اضافه کند. عمق این میز نیز کمی‎ اضافه شده تا فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

هر دوی این میزها یک سینی قابل جدا شدن دارند که تمام اجزای سیستم را در خود نگهداری و این امکان را فراهم می‎کند که بدون نیاز به جابه‌جایی کل میز محتوای این ماشین را تعمیر و نگهداری کرد. چنین قابلیتی این امکان را نیز فراهم می‎کند تا سیم‎ها را به گونه‎ای مرتب کنید تا از دید پنهان باشند. چیدمان پورت‌های ورودی نیز در این دو سیستم به خوبی انجام شده است: پورت USB 3.0 که به راحتی قابل دسترس است و جک هدفون که در جلوی آن تعبیه شده است. پورت‌های ویدیو، برق و تعدادی دیگر از پورت‌ها نیز در پشت این میز تعبیه شده‎اند.ار Lian Li است

این سیستم توسط چهار فن 12 سانتی‌متری که هوا را به داخل کشیده و آن را به طور افقی بین قطعات سخت‌افزار می‎دمد، خنک می‎شود. یک سری دیگر از فن‎ها نیز در سمت دیگر، این هوا را از این میز خارج می‎کنند. هر چند از آنجا که هوای گرم به سمت بالا حرکت می‎کند اگر تخلیه هوا به صورت عمودی انجام می‎شد می‎توانست بهتر باشد، اما با توجه به نوع طراحی این میز چنین کاری امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین با وجود پیچ‎های قابل باز شدن با دست در کنار پنل دسترسی به کاربران این امکان را می‎دهد که به راحتی و بدون نیاز به خارج کردن شیشه بالا به فن‎ها دسترسی داشته باشند.

 

اختلاف بین DK-Q2 و DK-Q3 در تجهیزات به کار رفته در آنها است. DK-Q2 از یک مادربورد پشتیبانی می‎کند در حالی که DK-Q3 می‎تواند از دو مادربورد به طور همزمان پشتیبانی کند. هر دو فضای کافی برای پشتیبانی از دو کارت گرافیک را دارند. DK-02 می‎تواند تا هفت هارد درایو را در خود جای دهد و DK- Q3 قابلیت نگهداری از ده هارد درایو 3.5 اینچی را دارد.

این دو دستگاه از اواسط ماه آگوست به قیمت 1,143.08 دلار برای DK-Q2 و 1,635.40 دلار برای DK-Q3 در انگلستان قابل خریداری است.

منبع :گزین نیوز

 

نظرات  (۵)

سلام
بنظرتون این کامپیوتر زیاد سنگین و جاگیر نیس؟و مشکل دیگه اون اینه که باید حتما از بالا به این صفحه نگاه کرد یکم کار باهاش سخت نیس؟

پاسخ:
دوست عزیز این میز فقط شامل کیس یک کامپیوتر میشه که به شکل میزفوتبال دستی ساخته شده و مانیتور،موس و... خودت باید روش بذاری اتفاقا خیلی هم جاگیریش کم تر میشه چون دیگه نیازی به میز نیست!
۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۱ ساناز نصرتی
نوشته:تصور کنید یه کلید رو فشار دهید و کل کامپیوتر راه اندازی شود! مگه با کامپیوتر های معمولی کشتی میگیریم که روشن بشن؟؟خب اونارو هم یه کلید میزنیم روشن میشن...یا نوشته: تنها کافی است چند صفحه نمایش،یک صفحه کلید و یک موس را روی این میز قرار دهید و تمام... مگه واسه کامپیوتر های دیگه چی روی میز میذاریم؟؟؟!!!!
فقط اومدن قطعات داخل کیس رو تو میز تعبیه کردن...بعدم به اسم فناوری جدید قیمت کامپیوتر رو بردن بالا...
خسته نباشن ...
پاسخ:
خدایی تا حالا این ایده به ذهنت رسیده بود که میشه همچین کاری هم کرد!
که این جوری داری خلاقیت دیگران رو قضاوت میکنی!
بابا جان کلی زحمت کشیدن...

۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۷ ساناز نصرتی
فائزه درست میگه... تو عصری که لپتاپ وجود داره و نیازی به صفحه کلید و موس و صفحه نمایش جدا نیس اینا زیاد از حد جاگیرن.خب لپتاپ رو میذاری روی میز وباهاش کار میکنی جابجاییش هم راحته
پاسخ:
بله این هم نظریه!
۱۵ تیر ۹۴ ، ۲۰:۲۷ ساناز نصرتی
اولا زحمت کشیدن نه ذهمت دوست عزیز...
دوما پاراگراف آخر قیمتشو زده!
حالا اونا ذهمت کشیدن از ذهمتشون استقبال نشد شما چرا حرص میخوری؟؟
پاسخ:
ممنون بابت غلط املایی که ازم گرفتید.(درستش کردم.)
ودر مورد پاراگراف آخرهم ،پاکش کردم.(ببخشید!)
در ضمن لطف بفرمایید ،از غلط املایی دیگران درس بگیرید و همون غلط رو دوباره تکرار نکنید!!(ای بابا کی میخوای یاد بگیری نمیدونم!!!)
سلام


فقط خواستم بگم سر زدم.
پاسخ:
سلام ممنون!

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.