کار کردن با موبایل قبل از خواب... :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

کار کردن با موبایل قبل از خواب...

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰ ب.ظ

اکثر ما طعم قهوه را خیلی دوست داریم اما معمولا قبل از خواب قهوه نمی‌خوریم چون می‌دانیم اجازه نمی‌دهد راحت بخوابیم. البته خیلی از ما میدانیم که نگاه کردن به صفحه موبایل هم تاثیر منفی بر خواب ما دارد. اما این تاثیر منفی چقدر است؟

طبق یک تحقیق علمی که در Translational Medicine انجام شده، میزان کافئینی که در قهوه اسپرسو دوبل وجود دارد به مراتب تاثیر کمتری از نگاه کردن به صفحه موبایل پیش از خواب دارد.

گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها همه و همه یک نور آبی روشن دارند که باعث می‌شود زیر نور خورشید هم بتوان تصویر آن را دید و همین نور باعث بی‌خوابی شما در شب می‌شود. تاثیر دیدن این نور پیش از خواب دو برابر بیشتر از کافئین است.

در جدول زیر تاثیرات منفی کافئین و ملاتونین(هورمونی که مغز زمان نیاز به خواب می‌سازد) را می‌توانید ببینید.

این آزمایش بر روی 50 نفر داوطلب انجام شده که برای مدت 49 روز تحت آزمایش بودند. همانطور که می‌بینید کافئین 40 دقیقه و موبایل 85 دقیقه خواب شما را عقب می‌اندازد. و اگر هردو اینها را انجام دهید 105 دقیقه دیرتر از معمول می‌خوابید. پیشنهاد پزشکان این است که حداقل یک ساعت قبل از خواب موبایل خود را کنار بگذارید و هر شب 7-9 ساعت استراحت کنید.

+یه کلیپ به زبان اصلی هس خواستید ببینید ... کلیک

بق بقو نوشت:دوستان شبا بیدار نمونید:)لطفا

همین^_^

شبتان پر از ستاره :)


نظرات  (۲۵)

:))
پاسخ:
میخند ... برو بخواب از وقت خوابت گذشته ها :))
واقعا؟!!!!! من تا لحظه آخر گوشی دستمه !!!! :/
پاسخ:
واقعا ...
یه بار گوشی دستت نباشه ببین چجوری وقتی سرتو میزاری رو بالش خوابت میبره :)
پس پلیسا چیکار کنن؟!
شبا بخوابن..؟! یا نخوابن..؟!
مخصوصاً پلیس فتا که باید هواسش. . . . :)
پاسخ:
پلیسا کار خودشونو بلدن...

اَخییییی حواسم نبود...پلیسای فتا باید همه جارو چک کنن اگه موردی از نظرشون مشکوک نبود بعدش میتونن بخوابن :)
البته اگه این حس وظیفِ شناسیشون بذاره :))
۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۲۴ مهدی اصغری
جالب بود
پاسخ:
خیلی ممنون :)
۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۹ محمدامین فضلی
Wow
میش بگید ما که نه قهوه میخوریم نه گوشی دستمونه قبل خواب چرا درست 106 دقیقه خواب سراغمون نمیاد
بعضی وقتا کلافه میشم
(:)
پاسخ:
نَمیدُنَم ...اِ پس شما ازون استثنا ها هستید.آخه برا اونایی که 106 دقیقه خواب سراغشون نمیاد.چیز دیگه ای گفتن :))


نسخه بق بقو برا افرادی که 106 دقیقه بعد خوابشون میبره:
مواد لازم  کاغذ، قلم
خوب حال هر چه در ذهن داری بنویس :))
20 یا30 دقیقه بعد از شدت خستگی (رها شدن ذهن) خواب خواب 
۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۵۹ نرگس جوان
من چشامو با گوشی خسته میکنم خو..
تو تاریکی ک نمیشه کتاب خوند
پاسخ:
ببین نرگس چه اجباریه حتما موقع خواب کتاب بخونی ...اصن کتاب بخون اما تو روشنایی ... وقتی خوابت برد برو بگیر بخواب:)
اما گوشی ورندار ،جدی اصلا خوب نیس:|
مگه داریممم؟!!
یعنی میشه من یه روز به موقع بخوابم؟!!
ممنون از اطلاعات مفیدی که دادی، بلکه یکم سربه راه بشیم 😊

مرسی بابت دنبال و لینک، منم لینکت کردم و دنبال 💞😉
پاسخ:
بله چرا نشه ...خواستن توانستنِ :))

خواهش میکنم :)

:)
سلام چشم :) ولی نمیشه
پاسخ:
سلام ... بی بلا

میشه میشه میشه  :)
عه پس بگو چرا من شب بیدارم همشا :/
پاسخ:
آره دیگه زهرا جون ... یکی از دلیلاش همینه :)
واقعا؟؟؟
پس با این حساب من رد دادم دیگه:))
الانم یه آدم ردی داره بات صوبت میکنه
پاسخ:
واقعا
رد ... :(...یعنی چی؟؟!؟!؟ -_-
۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۲:۰۲ دانشنامه دفاعی
ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم!
۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۸:۲۷ مهراد فروتن
بسیار ممنون 
این مطلب بسیار عالی بود 
پاسخ:
خواهش میکنم 
شما لطف دارید :)
استفاده کردم.

ولی بهترین داروی خواب
                                اینه که یه کتاب درسی برداری بخونی
                                تضمینی خواب میاد سراغت...
پاسخ:
خوش حال شدم :)

حقیقت همینه ... احسنت :))
O_O
میدونی من چیکار میکنم؟؟
از اینترنت آهنگ بیکلام بسیار آرااااااام دان میکنم بعد میریزم تو گوشیم که شبا قبل خواب گوش بدم تا خوابم ببره...
شب که میخوام گوش بدم که خوابم ببره > همش حواسم هس یه وقت خوابم نبره تا گوشیمو قطع کنم تا صبح باتریش تموم نشه!
بله من یه همچین آدمیم...شما چه توقعی از من دارید اونوقت؟؟؟


پاسخ:
o_O
ساناز ساناز...
عین خودمی  D:
البته قبلنا این کارو میکردم...ها .
نکن ضرر داره دخترم :)))
وا نمیشه که :|
بق بقومطلب بود گیر آوردی گذاشتی :(((
پاسخ:
چرا نشه؟
میشه...:|
۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۵:۳۷ کوثر متقی
ممنون عزیزم
+آخه میدونی جایگزینم واسش نیس انگار!

پاسخ:
خواهش میکنم...
چرا :) اینقدر کار هست که خسته بشی یکیش همین درس خوندن که آقای کیهان تو نظرشون گفتن :))
۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۷:۰۰ مهدی اصغری
تشکر از حضورتون
پاسخ:
خواهش میشود
۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۳ دانشنامه دفاعی
نشد برای آخرین پست کامنت بگذارم
فقط لایک زدم
پاسخ:
آره خودم ،قسمت نظراتشو بستم 

ممنون :)
۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۴ یک خبرنگار ...
اوووه اوووه ...
چه خوش سلیقه !! ... :))
عکس پُست سه شنبه رو میگم ... :)

+ بعونک یا ارحم الراحمین ... 
پاسخ:
ممنون 
این پستت رو که خوندم حالم خیلی بهتر شد...خیلی ممنون خبرنگار عزیز :)))
عادت کردم قبل خواب رمان بخونم، وقتی نمیخونم خمار میشم !!!! :)
پاسخ:
من الان باید چی بگم ... بخون دوستم بخون :)))
اما از من گفتن ...ها
من شبها میخوام زود بخوابم.
اما نگار نمیذاره!
پاسخ:
ای بابا ...میفهمم

نسخه بق بقو برا شما:
برید یه اتاق دیگه بخوابید یه بالش دیگه هم بزارید رو سر و گوشتون....
من که چن وقتیه موبایلم خراب شده،ساعت ده شب خوابم میگیره بق بقووو:دیی
پاسخ:
عه ... منم یه چند وقتی موبایلم رو به راه نبود ... هر چند من از موبایل خیلی کم استفاده میکنم ...

به به عالی ...خیلی خوبه :))
۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۹:۰۱ دختر مهتاب من زنده ام
من همیشه و اکثراوقات تا ساعات11-12-بیدارمو و کتاب میخونم
پاسخ:
عزیزم کتاب خوندن خوبه .... بازی با گوشی بده :)))

۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۳:۰۴ فاروق کریمی زاده
من باید حتما قبل از خواب یه مقدار با گوشیم ور برم.
احتمالا خیلی های دیگه هم همین جور هستند.
یه پیشنهاد که شاید عملی باشه: وقتی رو که با گوشی کار میکنید بخوابید و زود تر بخوابید. در عوض زودتر بیدار شید و با گوشی کار کنید. دیگه نیازی به قهوه اول صبح برای بیدار شدن هم نیست :)
پاسخ:
پیشنهادتون خیلی عالیه ... :)
من خیلی سعی دارم انجام بدم اما فقط بعضی مواقع عملی میشه :)

حالا این نموداری رو که گذاشتی چیزی ازش فهمیدی؟

آخه من هیچی نفهمیدم گفتم یکم برم توضیح بدی

پاسخ:
توضیحش همون خلاصه ایه که زیرش نوشته شده ... بیشتر از اون نه^_^

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.