سرگیجه از پیشرفت تکنولوژی :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

سرگیجه از پیشرفت تکنولوژی

شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۷ ب.ظ

اوتیس جانسون زندانی است که اخیرا پس از 44 سال حضور در زندان، از حبس آزاد شده است. وی زمانیکه بازداشت شد 25 سال داشت و اکنون 69 ساله است.

به گزارش یزینس اینسایدر، وی پس از خروج از زندان متوجه شد که دنیا با آنچه که او در سال 1975 دیده بوده کاملا فرق کرده است.

وی اخیرا در بازدید از میدان تایمز نیویورک از مشاهده حجم فن آوری دنیای مدرن در اطراف خود گیج و متحیر شده است. جانسون مردمی را که هریک سیمهایی به گوششان وصل بوده و در حال گوش دادن به موسیقی بودند همانند ماموران سیا می دیده است یا تصور کرده عابرانی که با آیفون های خود در حال حرف زدن هستند، با خودشان صحبت می‌کنند. بیلبوردهای ویدئویی نئون که در جای جای میدان هستند نیز یکی دیگر از دلایل تعجب وی بوده اند.

+بق بقو: نمیدونم خوبه اینقدر پیشرفت یا بد،الان دارم به این نتیجه میرسم خوب که چی ؟؟؟

مردم قبلا چه جوری زندگی میکردن . خوب مام مثل اونا بنظرم اگه اینقدر پیشرفت تو تکنولوژی نبود .خیلی از مشکلاتم نبود.

قبل از این که یه وسیله جدید بیاد باید اول فرهنگش بیاد :| 

این همه علم که به هدف اصلی نرسی چه فایدهه داره... برا چی زندگی میکنیم .آخرش که چی ؟؟؟

نمدونم چرااین چیزا میاد تو ذهنم :/....اما افکارم همینه دیگه :|

؟؟؟؟؟


نظرات  (۴۱)

کاملا موافقم .... اگه بتونیم از این وسایل استفاده درست بکنیم (که خیلی کم پیش میاد) خیلی هم خوبه .... :)))
پاسخ:
استفاده درست ... مهمه :|
معدود مواردی پیش میاد :)
۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۹:۵۷ یک خبرنگار ...
سلام ،
رشد و پیشرفت لازمه زندگی بشر هست ...
این خیلی خوبه که هر روز تازه تر از گذشته باشیم ...
اما آره ...
فرهنگ و میزان استفاده از تکنولوژی خیلی مهمه ...

+ سرگیجه اش کوتاه مدته ...
کمی که بگذره عادت می کنه !! ... :))
پاسخ:
سلام
لازمه .. اما به شرط رسیدن به هدف اصلی نه دور شدن...که فک میکنم الان برعکسش خیلی بیشتر دیده میشه :|

+اون که آره ... :))
این همونه که بعدا فهمیدن اشتباهی گرفته بودنش!!!!
+ خیلی بده هااا... از احساس اصحاب کهف هم فک کنم سخت تر بوده!! آخه اون زمان گوشی و ... نبوده!!
پاسخ:
برا چی؟
خیلی ... ولی جالبم هس یه دفه ای همه چی براش جدید شده :))
۰۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۳۶ ❤منتـــظر المـهـدی❤
++
پاسخ:
ممنون
چه سخته...یهو بری بیای ببینی همه چی عوض شده ینی همه چی هااااا! :O
پاسخ:
هوم ...آره باید خیلی سخت باشه ، یکمیم جالب :)
بنده خدا..:(
پاسخ:
آره شوکه شده...:|
۰۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۲ دانشنامه دفاعی
والا آن قدیم‌ها خیلی بهتر بود
پاسخ:
خیلی خیلی بهتر از ما :/
۰۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۳۰ شملیــا ●○●
بدبخت:()
پاسخ:
شایدم :|
۰۷ آذر ۹۴ ، ۲۲:۰۹ مهراد فروتن
بخشی از حرفاتون رو کاملا قبول دارم اما...
اول:
وقتی یه وسیله ای هنوز به وجود نیومده چطور آخه فرهنگ استفاده کردن از اون وسیله به وجود بیاد آخه؟
فرهنگ چیزیه که کلا به تدریج ایجاد می شه و آموزش و زور و... خیلی نمی تونه روش تاثیر بگذاره. ( مثلا هنوز هم هستن آدم هایی که کمربند ایمنی ماشین رو نمی بندن فقط می ندازنش روی شانه شون تا اگر پلیس دید فکر کنه کمربند بسته شده و جریمه نکنه!!!!!! یا این همه تو تلوزیون می گن آب کمه اما باز طرف دوساعت تو حموم زیر دوش می زنه زیر آواز!!!!)
دوم:
یه مشکل بزرگ داریم ما ایرانی ها اون هم دیدن بدی های چیز های اطرافمونه، من الان با یه موبایل می تونم با پسرخاله ام که اون ور دنیاست مجانی هر وقت که بخوام حرف بزنم، بلیط هواپیما و قطار و... رزرو کنم، اکثر کار های بانکی رو می تونم باهاش انجام بدم، عکس، موسیقی، فیلم و... بعد اون وقت می گید که چی؟ که همین دیگه، انجام دادن کارها به راحت ترین شکل ممکن و در اسرع وقت. 
چیزی که جای سوال داره اینه که با وجود این همه پیشرفت و به قول خودم تو همین کامنت سریع تر انجام شدن کار ها چرا باز ما وقت کم می یاریم؟!!!! 
وقتی یک وسیله به وجود می یاد معمولا نسل های اول و دومی که ازش استفاده می کنن فرهنگ استفاده ازش رو ندارن اما از نسل سوم به بعد آموزشه تاثیرش رو می گذاره و درست ازش استفاده می کنن.

پاسخ:
حرفای شمام درس :)اما
چرا نشه قبل از هر تکنولوژی که میخوایم استفاده کنیم اول فرهنگو آموزش بدیم... باید از هرجا و از هر وسیله ای برای فرهنگ سازی استفاده بشه 
مثلا تلفن همراهای  هوشمند که هر روز هوشمند تر از دیروز میشن ...هر دفه یه کاربرد جدید بهش اضافه میشه ... قبل از این که اصلا وارد مردم بشه باید دربارش فرهنگ سازی بشه 
سبک وسنگین بشه ... میشه اگه بخوایم ،میشه:)
به نظر من انسان ها حریصن ببینید ، شما برگردید به عقب مردمای گذشته چه جوری کاراشونو انجام میدادن ،چقد سالم و طبیعی تر از ماها زندگی میکردن....خوبه ،سرعت بخشیدن به کارا خوبه اما نه همیشه....به قول خودتون هر چقدرم کارامونو با این دنیای مجازی و این تکننولوژی ها انجام بدیم بازم وقت کم میایم.
بنظر من هر چیزی طبیعیش خوبه... نمیدونم شاید علتش خستگیم باشه از این همه فاصله گرفتن آدما...عوض شدن ها 
رابطه ها مثل قبل نیس...(دوس دارم برگردم عقب،مثل قدیمیا زندگی کنم)
پس اینجا تکلیف اون نسل اول و دوم چی میشه :/ 
من زیاد در این زمینه فکر کردم
در زمینه های مختلف
مقایسه میکردم الان رو با 100سال پیش
در همه زمینه ها
مدتها درگیر بودم
ولی تونستم برا خودم به یه جمعبندی برسم
خوبه
تفکر خوبه!
پاسخ:
من نیزخیلی درگیرم...
نتیجه من = برگشتن به عقب ..اما نمیشه :|

خوبه ...:)
۰۷ آذر ۹۴ ، ۲۲:۴۸ پرواز سپید
سلام. خوبه بد نیست که تکنولوژی! اما مسئله اینجاست که ماداریم درش غرق میشیم!
پاسخ:
خیلیم غرق ... باید قبلا شنا کردن یاد میگرفتیم :|
۰۷ آذر ۹۴ ، ۲۲:۵۲ مهدی اصغری
تکنولوژی بد نیست ما بد استفاده میکنیم
پاسخ:
واقعا ... استفادشو بلد نیستیم :|
طرف حس اصحاب کهفو داشت فک کنم-___-
:))
پاسخ:
فک کنم!

خیلی شوکه شده 
از جایی که من میدونم زندان ها هم تلویزیون داره، برنامه ها و فیلم های تلویزیون همه تو محیط شهری ساخته میشن و با تکنولوژی پیش میرن،این جناب اوتیس جانسون اگه یه ذره تلویزیون میدیده اینجوری مبهوت نمیشده مگه اینکه کل حبسشو انفرادی بوده باشه!
پاسخ:
حتمابخاطر یه شرایط خاص زندانی بوده ... که این همه سال تو زندان بوده دیگ

حالا که شوکه شده چه میشه کرد :)
نمیدونم یه همچین خبری یه بار شنیدم که یه سیاه پوست رو چندین سال اشتباهی انداختن زندان 
پاسخ:
اولی این خبره جدیده ... نمیدونم دقیق 
باشه یه سرچ بکنم :))
اضافه نوشت :
چیزی گیرم نیومد...اما فک نکنم این اون آقاها باشه :))
۰۸ آذر ۹۴ ، ۰۰:۳۶ نرگس جوان
چقد بده
تصور کن..!!!
پاسخ:
دقیقا چیو تصور کنم ... این که بعد چند سال همه چی یه دفه ای عوض شده یا این که تصور کنم برم با قدیمیا زندگی کنم بدور از تکنولوژی 
کدوم؟:)
۰۸ آذر ۹۴ ، ۰۱:۰۸ محمدامین فضلی
ن بابا اینا ک چیزی نیس ب نظرم
ولی بازم جای شکر داره ک تو ایران هستیم
مسئول عزیز تشکر (:)
پاسخ:
اِ پس لازم شد تعریف خودتونو از تکنولوژی بگید ... 
بعله ....شکر


خواهش میشود خواننده گرامی :)(:
۰۸ آذر ۹۴ ، ۰۱:۱۵ محمدامین فضلی
تعریف نه
منظورم رتبه بندی کشورها از نظر تکنولوژی بود
میدان نایمز نیویرک کجا
میدان ازادی تهران کجا

اینو منظورم بود
                  این کجا و آن کجا
پاسخ:
خو اون بعله .... پس همون بهتر که تو ایرانیم :))

"این کجا و آن کجا" رو الان لینک دادید؟
آخه لینک داده نشده ، اگه لینک دادید :)
۰۸ آذر ۹۴ ، ۰۱:۱۸ محمدامین فضلی
افکارتون صحیحه بق بقو
خدا رو شکر ما که پیشرفت آنچنان تکنولوژی رو تو ایران حس نمیکنیم الحمدالله O_o
پاسخ:
ممنون به خاطر موافقتتون :)

نمبینید...چرا دیگه هس من همین کوچولوهاش مد نظرمه :)
۰۸ آذر ۹۴ ، ۰۱:۲۲ محمدامین فضلی
:)
ن Bold کردم
بر اساس یکی از پستای قبلیتون اگ الان برم بخوابم 106 دیقه طول میکشه خوابم ببره اونم با گوشی نه با مانیتور :D
بق بقو شبتون بخیر
پاسخ:
:) ... هوم
خوبه ....آره آره برید زود تر بخوابید :))
 شب بر شما هم خوش :)
آره دیگه...
این چیزا اگه نبود، کپی هم نبود 😂 
پاسخ:
مهرناز :|
الان ... خیلی مستقیم رسوندی من از کلید های ctrl+c&ctrl+v استفاده میکنم برا مطالب...آیا
بابا من قبلا از خودشون اجازه گرفتم تازه منبع هم ذکر میکنم  :)))

بله دیگه copy & pace بد است . کار خوبی نیس ^_^
۰۸ آذر ۹۴ ، ۰۶:۲۹ کوثر متقی
زندان تی وی نداره این بنده خدا این قدر هنگ نباشه! باید وضعیت زندان ها را یکم بهتر کنن
واااا لا
بعدم من جای این آقاهه بودم دوباره یه خلاف می کردم  باقی عمرم در همان زندان باشم!
پاسخ:
نداره ... والا من در جریان نیستم :))
ساناز شنیدی دیدی ... زندان تی وی نداره 
آره واقعا !اینم حرفیه
۰۸ آذر ۹۴ ، ۰۶:۳۲ کوثر متقی
دخترم مشخصه ایام امتحانات نزدیک هااا  (از بق بقو نوشت)
موفق باشی عزیزم
علم آدم را بهتر از خیلی چیز ها به خیلی جاها می رسونه :*
این که عمل بیاره با نه با خودمون
پاسخ:
هی آره ،همین طوره :)
ممنون کوثر جون :*
درسته :)
حالا حساب کنین اگه یه تمدن فوق پیشرفته در یه سیاره دیگه کشف بشه چی میشه
البته اونا مارو کشف میکنن
پاسخ:
آره اتفاقا یه حدیث از امام صادق شنیده بودم که ... کسانه دیگه ای در کرات دیگه هستن که اونا مارو کشف میکنن یا (کردن )دقیق یادم نیس
هیچی دیگه اونوقت نور الی نور میشه :)
در مورد خیلی چیزا میگیم آخرش که چی ... اما نباید آخر بعضی چیزا رو بدونی شاید خوب نباشه :|
قانع شدی بق بقو یا یه جور دیگه بهت بگم :|
پاسخ:
خُب اگه خوب نباشه برا چی اصن از اول بریم ... :/
یه جور دیگم بهم بگو اسرا ،دقیق قانع نشدم :|
:)
۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۳:۱۸ ❤حوالی خدا

آرزو دارم شوى غـرقِ اُمـیـد

آنجا که فکر میکنی

تمام درها بسته است

پاسخ:
:)
♡♡
۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۲ نرگس جوان
اینکه بعد چند سال یهو ببینی همه چیز عوض شده و تو هیچی نمیدونی
پاسخ:
آره خییییییییییییییلی بده خیلی :|
۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۷:۰۶ مهدی اصغری
تشکر از حضورت
پاسخ:
ای بابا ... :)اختیار دارید
بله شنیدم بقبقو جون
ولی من هنوز معتقدم زندان ها هم تلویزیون دارن... تازه زندان های ایران نظیر اوین، اینترنت و استخر و سونا هم دارن :)))
پاسخ:
بابا ... دختران خوبم 
بحث تی وی داشتن زندان نیس ها :)))
این رو قبول دارم اول باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی رو جا انداخت بعد ازش استفاده کرد..
ولی خب کلا با پیشرفت تکنولوژی موافقم :))
پاسخ:
ممنون از موافقتت نگار جون :)

:)
۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۹:۳۷ فاروق کریمی زاده
قبل از این که یه وسیله جدید بیاد باید اول فرهنگش بیاد :|
موافقم. مثلا الآن وای فای اومده و بعضی ها هرجا بدون رمز پیدا میکنند میرن تا خرخره دستگاهشون رو پر میکنند. فکر نمیکنند این حق الناس هست. :(
پاسخ:
حق الناس ...
بله واقعا هم همین طوره :|
خوب مثلا اگه بگی باهات موافقم میمیری؟؟تو بگو اگه مردی با من :)
باشه قبول، تکنولوژی تو این چن سال خیلی پیشرف کرده...خوبه؟؟راضی شدی دوستم؟؟؟
پاسخ:
آره خوب،زورم میاد :)))
دوس داری من بمیرم آیا  :|

خو از اول ^_^
راضیم ازت :)
 سانی پیش مرگت شه... مگه من مردم که بذارم تو بمیری؟؟!  ^_^

پاسخ:
سانی کیه ها  :|
:))))
وقتی مردم دیگه مردم ساناز جون :)
ex,mozahem shodam web khobi dari
پاسخ:
خواهش میکنم :)

موفق باشید.
۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۳:۳۱ دل بیقرار
جهان تا زمان ظهور به 10% پیشرفت میرسه و با ظهور امام مهدی عج به 100% پیشرفت میرسه 
حالا ببینید 100% دیگه چیه
پاسخ:
پیشرفت بعد از ظهور رو خیلی دوس دارم ... ان شاءالله همه توفیق دیدن اون پیشرفت 100% رو پیدا کنیم :)
جالب می نویسید بق بقوی عزیز :)
اگر اجازه بفرمایید در بخش می خوانمشان قرارتون دادم تا همیشه مطالعه تون کنم ...
از نوشت های شما خیلی خوشم آمد ..
و این پست رو بیشتر از همه دوست داشتم
قلمتان گرم باد
پاسخ:
شما خیلی خیلی لطف دارید ... شرمنده میکنید :)
خوش حالم که باب میل بوده :)
بازم خیلی ممنون 

+وبلاگ شمام خیلی عالیه ... ان شاءالله از تجربه و نوشته هاتون استفاده میکنم :))
۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۸ خدمتکار حضرت فاطمه سلام الله علیها
یه بزرگی می گفت شورای عالی مجازی سال 90 تشکیل شده آقا 40 دستور دادن تا حالا یکی از اون دستور ها اجرا نشده و اگه اجرا میشد الآن اینقدر مکافات با تلگرام و شبکه های مجازی و اینترنت نداشتیم متاسفانه مسئولان ما دارن بی هدف میرن
پاسخ:
واقعا ...:(
چقد بد....آخه برا چی!؟؟!؟! 
مگه میشه دستورارو اجرا نکنن :|
۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۷ دختر مهتاب من زنده ام
ادمی ک زندانیه فقط دنیای زندان و حبس و میبینه و دنیای خارج از اونو سال های سال نخواهد دید و پس از این همه مدت ک ازاده شده همه چیز براش عوض شده چون اون فقط دنیای زندان را میدیده و بایه فرهنگ دیگه اون جا بووده....وحالا ک ازاد شده باید خودشو با فرهنگ و دنیای جدید وفق بده
پاسخ:
درست میگی عزیز جان .. :)
این وظیفه خودشه که،خودشو با دنیای واقعی وفق بده ...
امااین جای تامل داره که آدما تو این چند سال چقد تغییر کردن چقد رابطه ها عوض شده :|
چه قیافه مخوفی داره :))
پاسخ:
ههههه
آره .... این قیافه کسیه که تو زندان بوده بعدشم شوکه شده :))
درسته
قبل ورود هر تکنولوژی فرهنگ استفاده از اون لازمه
پاسخ:
بله ...موافق
واقعا حوصله سر بر شده...
پاسخ:
اوهوم ...

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.