اَندَرز :) :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

اَندَرز :)

چهارشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۹ ب.ظ

دوستان این پست طولانیه ... معذرت اما اگه امکان داره تا تهش بخونید با دقت :))لطفا

صبح روز شنبه :94/08/30

- بق بقو تو کلاس نداری مگه

بق بقو خواب

- بق بقو  آهای  بق بقو...میگم کلاس نداری؟

همچنان بق بقو در خواب

(قبل از این که مامان در اتاق رو باز کنه ... قبلش از قصد مثل مته برقی به در میزد  :|

+ هُوم  

(اینقدر صدا خفیف بود که بین منافظ پتو گیر کرد... و از زیر پتو بیرون نرفت :|)

- باتوام میگم کلاس نداری؟

بالاخره بلند شدم نشستم ... چی شده!؟؟!؟

- میگم مگه کلاس نداری؟

+ چیییی

- میگم کلاس نداری؟O_O

+ نمیفهمم میشه یه بار دیگه بگی!؟!؟!؟

- O_o میـــــگـــــــم کلــــــــاس نداری ؟!!؟

+ کلاس چیه !؟!؟!

- نمیخوای بری دانشگاه o_

فقط 15 20 ثانیه به ساعت نگاه میکردم. 

+ ساعت چنده !؟؟

- O_O  ساعت 7:30 

+ 7:30 .... 7:30 .... ؛ امروز چند شنبه هست ؟!؟!!؟

- O_o شنبه 

+ شنبه  شنبه  شنبه  

من :O_o امروز شنبه ساعت 7:30 ...مامان چرا منو زود تر بیدار نکردی ... خدایـــــــــــــــــا کلاس دارم :"(

 ***

این مکالمه من و مامانم بود. واقعا وقتی داشتم این متنو مینوشتم .برا خودم متاسف شدم .که چقد ذهنم دیر عمل کرد.

علت خواب موندن من بیدار بودن تا ساعتای 2:30 3 صبح ...

نمیدونم اما فک میکنم ... اغلب تا نصف شب بیدار میمونیم 

یا اینکه زمانیو که برا وصل شدن به اینترنت انتخاب کردیم رو رو اون ساعتا تنظیم کردیم.(منظورم ساعات نصف شبه)..که مثلا وقتمون آزاد تر،با این تفکر که به دنیای واقیمونم لطمه ای نمیزنه  درصورتی که این اشتباه ، خیلیم اشتباه ..باهم بخونیم: ^_^

بدون شک می توان عنوان “پیچیده ترین عضو بدن” را به مغز نسبت داد. کنترل کننده اصلی بدن انسان که بخش های مختلفی را شامل می شود و احساسات انسانی، محاسبات ریاضی، کنترل اندام و بسیاری دیگر از امور را کنترل می کند.

امروزه انسان با فناوری های دیجیتالی سر و کار دارد که به صورت شبانه روزی در زندگی انسان نقش داشته و کم کم به بخش جدایی ناپذیر از زندگی او تبدیل شده اند.

بسیاری از افرادی که با وسایل الکترونیکی و اینترنت سر و کار دارند تصور می کنند که می توانند در زمانی کمتر مسائل بیشتری را تجزیه و تحلیل کرده و سپس حل کنند.اما در تحقیقاتی که در دانشگاه استنفورد آمریکا انجام شد مشخص شده است که افرادی که با اینترنت و فناوری های دیجیتال سر و کار دارند در آنالیز و حل مسائل با مشکل بیشتری رو به رو می شوند.

این محققان بر این باورند که این فناوری ها سرعت ما را افزایش داده است اما در عین حال باعث شده است تا ما کم دقت تر شویم. در عین حال این استفاده از ابزار چند رسانه ای باعث می شود تا دراز مدت سیستم حافظه مرکزی ما با آسیب رو به رو شود.

 بخش دیگری از این تحقیقات مشخص شده است که استفاده بیش از حد از این وسایل باعث آسیب دیدن بعضی از توانایی های ما در زمینه روابط اجتماعی می شود. این افراد در جمع های دوستانه و یا در هنگام بروز احساسات خود دچار مشکل خواهند شد.

از سوی دیگر افرادی که برای ساعتهای متوالی به صورت آنلاین فعالیت می کنند با علائمی همچون بی توجهی به اطراف و اخلاق تند مواجه می شوند. این عمل به دلیل فشارهای بالای وارده به بدن است که باعث می شود تا مغز شخص دستور ترشح بیش از پیش آدرنالین را صادر کند و پس از مدتی بخش مسئول کنترل احساسات در مغز کلا از کار می افتد.


بله دیگــــ ، متوجه عُمق فاجعه شُدید آیا؟ تازه یه پست دیگه هم در این باره گذاشته بودم که "کار کردن با موبایل قبل خواب"

نوه های عزیزم ...plz شبا وقت استراحَتِتُونُو برای تفریح و رسیدگی به کارای غیر ضروری با اینترنت نذارید...خواهش میشود از همتون

همین وقتو بعد از اذان صبح برا خودتون بذارید...(تازه ثوابم داره :))) به زندگی واقعیم میرسید.

میدونم ... عادت کردید . اما سعی در تَرکِش داشته باشید لطفا ،واقعا عواقب بدی داره :/...به آینده خودتون فک کنید:)

من تصمیم به این کار رو دارم ... وبی شَک عَمَلیش میکنم ^_^(حداقل در خصوص وبلاگم ، باشد که موفق باشم و باشید D:)


+پیغام برادرارشد بنده به من که به صورت خصوصی فرستاده بود برام:

یک دانشجوی خوب برای کار و بازی با اینترنت زمانبندی میکنه !
چون وقتش با ارزشه 
خــــــــــــــــــــــــــیله دقت کن که معتاد نشی که عوارضش میشه چشم درد سوء تغذیه منزوی شدن افسردگی و ...
زمان بذار هر روز از اون مدتی که گذاشتی بیشتر پشت اینترنت نشین

من که معتاد شدم ... اما الان در حیطه ترک به سر میبرم *_*

موفق باشم صلوات D:


همین دیگ ~_^



۹۴/۰۹/۱۱

نظرات  (۴۱)

آره واقعا منم کم کم باید یه فکری به حال خودم بکنم!!!! :)
پاسخ:
آره دیگ ... کم کم به فکر باش گندومی :)
درسته .... همه ی این آثار هم در من دیده میشه :(
ولی من هیچ وقت شب بیدار نمی مونم مخصوصا واسه اینترنت :/... مگر اینکه امتحان فوق العاده مهمی داشته باشم [پیش اومده 2 شب خوابیدم و دوباره پنج صب پاشدم و تا 9 خوندم  ؛بعد امتحان 12 ساعت خوابیدم =))]
پاسخ:
بله دیگه ... فک کنم برا همه باشه :)
آفرین ...عب نداره درس بخونید...بخون :))

بعدشم بخواب خوب کاری میکنی :))
من نیز همین طور
همین دیگه ~_^   ؟!!
چیز دیگه‎ایم میخواسته بشه..؟:))
پاسخ:
حالا مگه چی شده 
خوب میشم ، حالا خودتون کی قصد ترک دارید ها
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۶:۱۴ کوثر متقی
اَللّهمَ صَلّّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد
:*
موفق باشی عزیزم  در امتحانات و ترک این افیون :دی

پاسخ:
ممنونم عزیزم 
تو هم همینطور!
هعی ...
وقتای دیگه وقت زیادی ندارم ... :(
پاسخ:
چرا دیگه اون وسطا ، من الان دارم یه وقت خالی میبینم :)
خوبه اون شنبه ای نبوده که امتحان داشتی
البته نمیدونم چه ساعتی امتحان داشتید؟
پاسخ:
بعله خوب شد اون شنبه نبود
ساعت 2 امتحان داشتم.
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۶:۵۷ ♥ محجبه ♥
لایک به پیغام برادر ارشد :)
پاسخ:
اره خوب ... 
عمل کردن بهش سخته :))
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۷:۲۸ پرواز سپید
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ان شاءالله موفق میشی خانوم! :)
پاسخ:
ممنونم عزیزم :))
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۷:۳۴ شملیــا ●○●
من که اصلا شبا تا دیر وقت بیدار نمیدونم
در جریانی که
پاسخ:
بعله شملیا جون من باید یه فکری برات بردارم ...عِه 
دختر چه معنی داره شبو بیدار بمونه ها...
راستشو بگو اون شب تا کی بیدار بودی ؟!!؟
من خوابیدم تو تنهایی بیدار بودی ... دلت اومد آیا؟
من هنوز زنده ام ... :))
پاسخ:
چقد خوب :))
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۰ مهراد فروتن
واقعا ممنون 
البته من شخصا به غیر از چند استثنا هیچ وقت خواب شب رو خراب نمی کنم 

پاسخ:
خواهش میکنم
خوب استثناها اشکالی نداره :)...اما فقط استثنا
:| ای دریغ از عمر رفته
باشد که پند بگیریم
پاسخ:
دریغ ... :|

ان شاءالله 
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۹:۱۷ دختر مهتاب من زنده ام
ههههههههه بیداربوووودن تا ساعت2-3 نیمه شب اصن داریم مگه میشه؟؟؟؟
پاسخ:
آره بابا چرا نشه ... تازه تو صبحم میشه ،یعنی من که تونستم  
اما شما این کارو نکن :) 
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۹:۲۱ شملیــا ●○●
خخخخ
فک کنم تا سه و ربع بیدار بودم

نه دلم نیومد :)))
پاسخ:
میگم ... بدون من کیف نمیده بیدار بودن :))
 
از این به بعد زودبخواب باشه مثلا ساعت 9 شب خوبه ... دختر باید ساعت 9 شب بخوابه D:
من فعلا بیکارم کلن بیخیالی طی میکنم؛)
اما این روزای خوووب هم تموم میشن:(
پاسخ:
خب فعلا بیکاری ، بزا کارات شروع بشه :)))
اونوقت باید به فکر باشی .... البته به نظر من پیشگیری بهتر از درمانه :)
با پستت موافقم ولی میدونم که خیلی سخته ولی میشه
فقط یه چیزی بعد اذان صبح مشکلی نداره؟
شب چه ساعتی بخوابیم که تا اذان صبح خوابمون کافی باشه؟!
پاسخ:
آره سخته ولی حتما میشه :))
نه دیگه اون موقع استراحَتِتَم کردی 
به نظرم 10 یا 11 خوب باشه دیگه 
خوب نیس؟!!؟
۱۱ آذر ۹۴ ، ۲۲:۰۵ سینا مرادی
من ک دیگه توی زندگی واقعی جایی ندارم. اگه بخوام موبایلمو هم فراموش کنم دیگه جایی برای زندگی ندارم
مگه چندسالتونه که نوشتین نوه O_o ؟
پاسخ:
عه نگید اینجوری  . هر کسی تو دنیای واقعی جای خودشو داره ...

 اون که شوخی بود . چون موضوع اندرز بود . به یاد مادر بزرگا افتادم .

من به وبلاگ خیلی وابسته ام..تو فکرشم کمتر بیام...
پاسخ:
آره نگار ... دیگه آسته آسته باید این سر زدنا به وبلاگ کمتر بشه :))
یکی دو هفتس سرم عصاصی شلوق شده :| هفته دیگه امتهان میانترم دارم خیلی نالاحتم :(( اصن میخوام با تکنلوژی قهر کنم...دوستان تا اتلاع سانوی خووودافظ
.
.
.
الکی مثلا من بقبقو ام...
پاسخ:
راه باز، جاده هم ... طَویل 
بفرما ...
موفقم باشی ، درضمن

ساناز مگه من تو  رو نبینم .
میگم یه وقت درس و زندگی به اینترنتت لطمه نزنه؟ :دی
+ حق با داداش ارشد است. تمام -__-
پاسخ:
آره مهرناز خوب گفتی ... باید حواسمَم به این مورد باشه D:

هی ... عملی کردَنِش 
توجه! توجه!
از کلیه خوانندگان وبلاگ بقبقو خواهشمندم زین پس (به خواست خود نویسنده) از بازدید وبلاگ و درج نظر در ساعات نیمه شب در حد امکان خودداری کرده و از خوابیدن به موقع کمال لذت را ببرید.
پیشاپیش از حُسن همکاری شما متشکرم...
پاسخ:
آخه تو دیگ چه جور دوستی هستی مگه من تو رو تو دنیای واقعی نبینم ساناز...خودتو لهیده فرض کن.
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۳:۰۶ مهدی اصغری
لایک
پاسخ:
ممنونم:)
من که میام وبلاگت،نوشته های حاصل از ذهن درهم برهمتو میخونم،نظر میذارم برات،غلط املایی میگیرم برات...
بذارم برم؟؟؟
باشه عیبی نداره میرم :( ولی بذار دم آخری یه غلط املایی دیگه بگیرم ازت دلم خنک شه:
کار کردن با مبایل قبل خواب! اون موبایله بی سواد :))
پاسخ:
نه حالا بمون :)

ساناز دلم میخواد سرَموبکوبم به دیوار  ازدست تو ...عِه 
حتما اینکارو بکن شاید مغزت برگرده سرجاش :))
پاسخ:
وای خدایا ... :/
یعنی واقعا دلت میاد حالا من یه چی گفتم :/
عمراً :)))))
چی عمرا؟؟؟
اینکه سرتو به دیوار بکوبی یا اینکه مغزت سرجاش بیاد؟؟!
پاسخ:
اگه جمله قبلیو با دقت میخوندی میفهمیدی ... منظورمو ... عمرا سرمو به دیوار بکوبم :d
حالا چون گفته ودی تا آخر بخونین حرفتو زمین ننداختم تا قضیه خواب ماندنت خواندم و معتاد شدنت را : دی
باشد که معتاد بمانی و از جوب نت پیدایت کنم و موهایت را بکشم : دی
پاسخ:
واقعا ممنونم ازت اسرا ... یعنی منو با این کارت شرمنده کردی :|...چجوری جبران کنم من ...ای بابا

اگه میدونستم همچین آرزویی برام داری ... بالاش قید میکردم فقط اسرا نخونه لطفا 
ان شاءالله که براورده نمیشه 
آخه تا الان موفق بودم D:
:)))))
به خاطر جنابعالی تمام گوگلو زیر و رو کردم تا ببینم نرم افزار تمرین املا وجود داره یا نه...متاسفانه هیچی پیدا نکردم :((
اگه یه وقت همچین نرم افزاری پیداکردی سفارش بده برا خودت من هزینه اش رو متقبل میشم :((
یه دوست بی سواد که بیشتر نداریم!
پاسخ:
ساناز .... مگه من تو نبینم ... :/

توپ تانک فشفشه دیگر اثر ندارد! (آیکون زبون درازی:)))
پاسخ:
   خدایا این ساناز مارو شفا بده ...آمین
خیــــــــــلی زرنگیا...
داری این دعا رو اول واسه من میکنی که خدا زودتر در حق خودت اجابت کنه؟؟؟
عیبی نداره همه چیزو که نمیشه به زبون آورد! :))
پاسخ:
عِه از کجا فهمیدی کَلَک ...آره دیگه میخوام زود تر شفا پیدا کنم تا یه راهیم برا علاج تو پیدا کنم 
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی :)))
پاسخ:
ساناز آتش بس :|
دستتون دردنکنه
گفتنی ها رو گفتین
من شبا بیدار نمیمونم
تصمیم درستیه---->بعده نماز صبح
موفق باشی خواهری
یازهرا
پاسخ:
خواهش میکنم ...
خیلی خوبه :)
آره 
ممنونم خواهر گلم :)
یا زهرا 
بجز وقت هایی که پست میذارم یا دارم کاری انجام میدم
یا پروژه ای کار میکنم روزی دو ساعت..
اما بقیه تایم ها یک ربع بیشتر نیستم
کلا تلگرام و... هم فقط انلاینم.. سر نمیزنم.انلاینیمم ب خاطر نته ک دایم روشنه
و گرنه زیاد ان نیستم
و تقریبا زیاد در این بند نیستم :)
اما دیگه بعضی وقتا اجتناب ناپذیر میشه..
پاسخ:
خیلی خوبه خوش به حالتون ...
منم خیلی از تلگرام استفاده نمیکنم .
خیلی خوبه که تو بند ها نباشیم :)

آره این اجتناب رو موافقم :))
۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۷ فاروق کریمی زاده
آخه روزا اینترنت مثل لاکپشته :(
شبا اینترنت قابل استفاده میشه :D
جدای از شوخی یکبار این گوشی رو ول کنید ببینید چقد راحت میخوابید ...
پاسخ:
آره واقعا ... روزاهمین طوره
اما به نظرم شما تا الا ن سرعت اینترنت بعد اذان رو امتحان نکردید...بنظرم خیلی بیشتر از نصف شب ها :)
آره امتحان کردم ...همین طوره
هاهااااااا همه شو خوندممممممممم
دقیقن اتفاق مشابه برا من تو هر روزِ دو هفته ی قبل افتاد...ینی یادم نمیاد اسمم چیه حتی!!! :دییی
منم تقریبن میشه گفت ترک کردم عادت دیر خوابیدنو..جدای از دو سه هفته ای که گذشت..می دونی وقت امتحانا چطوریه دیگه!! :دیی
پاسخ:
نرگسی ...آره دیگ میفهمم :)))))
آره اونم دقیقا میفهمم :دی
وایی منم خیلی مشکل دارم تو خوابیدن صبا اصلا نمیتونم بیدار بشمم مرگه برام ساعت 5بیدار شدن شباهم باید به همه چی فک کنم تا چشمام سنگین بشه کی خوابم ببره الله و اعلم...😁😁
وقته امتحانا هم عمرا ساعته تنظیم بشه...ولی تنها اتفاقی ک میوفته بیشتر خوابم میگیره :دیییییی
پاسخ:
به به سلام نیلوفر جان ذکر خیرتونو تو وبلاگ زهرا شنیده بودم ... خوش آمدی :))

آره دیگ این مشکل همه گیره تقریبا :)
منم هین طور :)
۱۳ آذر ۹۴ ، ۲۲:۲۳ امیررضا ...
چقدر اینجا خوبه  :)
پاسخ:
خوبی از خودتونه :)
حتی شب هایی که خیلی دیر خوابیدم  و جنازم تا صبح چند بار از استرس بیدار میشم گوشیمو ناه می کنم ببینم ساعت چنده خواب نمونم :(((
پاسخ:
عه خوش به حالتون :|
من فقط برا امتحانام اینجوریم ....فقط
۱۳ آذر ۹۴ ، ۲۳:۵۵ ❤منتـــظر المـهـدی❤
آآآآآآآفرین چشمم روشن......
پاسخ:
^_^
به کلاسم رسیدم ها :)...به موقع هم رسیدم :)
۱۴ آذر ۹۴ ، ۱۷:۲۷ مهدی اصغری
لایک
پاسخ:
:)ممنون از حضورتون :)
۲۹ دی ۹۴ ، ۱۴:۴۱ بآنو نارینـ
لایک :)
پاسخ:
ممنون بآنو نارینـ:)
۲۹ دی ۹۴ ، ۱۶:۵۴ عشق ابجیش
اگه ماهم بخایم بخوابیمم خواب نمیزاره خخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
چجوری؟O_o

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.