حالا من :| :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

حالا من :|

دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۳۹ ب.ظ

اگر تا به حال مکعب روبیک را حل کرده‌ باشید می‌دانید که چه لذتی دارد و هرچه با سرعت بیشتر آن را حل کنید بیشتر لذت خواهید برد. برای این سرگرمی رکوردهای جالب و متفاوتی هم وجود دارد. همچنین مسابقات زیادی هم در این زمینه برگزار می‌شود. جالب است بدانید سریع‌ترین رکورد انسان در حل این مکعب‌ها 4.90 ثانیه است.

این‌بار موضوع رکورد انسان‌های باهوش و سریع نیست، موضوع حل این مکعب‌ها توسط یک ربات است، رباتی که می‌تواند این مکعب‌های پیچیده را در 1 ثانیه حل کند. رکوردهای این ربات 1.19، 1.15، 1.04 و در نهایت به 1.01 ثانیه رسید.


این ربات دارای چهار دوربین است که از زاویه‌های مختلف تصویر این مکعب را می‌بینند و راه‌حل را پیدا می‌کنند. در نهایت هم موتورهای این ربات، خانه‌های مکعب را می‌چرخانند تا در جای درست خود قرار بگیرند.

به مکعب روبیک سال‌ها پیش مکعب جادویی می‌گفتند. این مکعب سال 1974 توسط یک دانشمند مجارستانی اختراع شد. حالا هم بعد از گذشت چهار دهه هنوز این سرگرمی برای میلیون‌ها نفر جذاب است.

بق بقو : حدوداً 5 سالی میشه این مکعبو خریدم ،اولین باری که درست کردم اونم فقط یه رنگشو ...اینقدر خوشحال بودم که انگار کل مکعبو درست کردم D:

تو خیابون ،ایستگاه اتوبوس...خونه که دیگ جای خودشو داره :)) خلاصه وقتای مرده این مکعب دستم بود تا این که

در بازه زمانی 10 الی 30 دقیقه ....و گاهی 40 دقیقه این مکعبو به صورت کامل  درست میکنم .[آیکون افتخار :|]

مگه چقد تفاوت زمانی دارم با این رباته ... اینقدر کمه بهتره حرفشم نزنیم D:

ولی خدایی عجب برنامه نویسی داشته ؛ واقعا عالی برنامه رو نوشته عالی ...

من دیگ حرفی ندارم :|

+کلیپ رو هم ببینید خالی از لطف نیس :)

+اضافه نوشت :اینجا روش حل روبیک رو خیلی خوب توضیح داده :)


نظرات  (۴۵)

۰۵ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۴۵ پوریا آریافر
اره منم خیلی درگیرش شدم
یک بار حتی استادمون گفت برای حل این برنامه بنویسید :)) ما هم برنامه اش رو از نت کپی کردیم، البته متغییراش رو عوض کردم خخخخخ
من توی یک ساعت اینها حل میکردم توی نت سرچ کردم روش داره یک ساعت شد نیم ساعت اینها هر چقدر بیشتر کار کنیم زودتر حل میکنیم
یک پسر 10 ساله توی اتوبوس دیدم داره بازی میکنه توی 5 دقیقه حلش میکرد میگه از 7 سالگی تمرین کرده :)
پاسخ:
من یادمه ترم اول که هنو از برنامه نویسی سر در نمیاوردیم استادمون میخواست همچین پروژه ای بده :|||
بعد با هزار التماس و خواهش به املاک تغییرش دادیم D:
آره روشای حلشو دیدم ... خیلی خوبه :)
خوشا به حالش البته من الان یه 2 سالی هست که گذاشتمش کنار باید برم دوباره سروقتش :)
باز خوبه میتونی درستش کنی..
اوایل که داشتمش تقریبا دو رنگشو درست کردم خسته شدم :|
پاسخ:
کلاً معتاد شده بودم یه مدتی بهش :|
نباید وقت مرده داشته باشیم
پاسخ:
دقیقاً :)
سلام :)
من صبح کلیپشو دبدم کیف کردم .
من رکوردم 39 ثانیه ست [آیکن عینک دودی]
دقیقا میتونم حستونو متوجه بشم . تو خیابون اتوبوس همه جا دستم بود :)
پاسخ:
سلام :)
منم خیلی کیف کردم :|:)
من در مقابل شما هیچ حرفی ندارم :| استادی هستید برا خودتون :)
آره معتاد روبیک شده بودم D:
من خودم ندارم ولی دوستم داشت و یک بار یک طرفش رو حل کردم
(لبخند)
پاسخ:
یکی بخرید ، برا مواقع بیکاری خیلی سرگرم کنندس ...  ( لبخند)
۰۵ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۵۴ ام اسی خوشبخت
این مکعب رو هرگز حل نکردم، البته تلاشی هم نکردم اما حس میکنم کلافه کننده است، باید به مهارت حل مساله ام شک کنم؟
پاسخ:
نه خیلیم سخت نیس ، را حل داره حالا ان شاءالله بشه میذارم ...اگه با الگوریتم پیش برید حتما میتونید درستش کنید :))
واو خیلی عالیه... O_O

چند سال پیش یه دونه ازینا خریدم اما تا به همین امروز هیچوقت نتونستم حتی یه سمتشو درست کنم :(((
اولا فک کردم همش باید باش ور رفت تا درست شه بعد تر فهمیدم فرمول داره مثل اینکه اما خب دیگه نرفتم سراغش فقط به عنوان یه چیز دکوری دارمش :/

خوشبحال شما که بلدید درستش کنید :)
پاسخ:
واقعا هم عجب چیزی ساخته :|

آسونه فقط باید یه چند تا حرکتو یاد بگیرید بعد قلقش میاد دستتون :))
آره الگوریتم داره :)

ممنون :)
سلام

خوش به حالت.. یعنی واقعا افرین به خواهرم

من که نتونستم یه بار هم درستش کنم.. برا تولد خواهرم خریده بودمش.. تولد 11 سالگیش.. الان 18 سالشه

من که زیاد تلاش نکردم.. ولی یه بار فقط یه رنگشو درست کردم..

دیگه دو تا رو به زور میتونم درست کنم ولی همه رو نه.. مامانم که 5 تا رنگشو درست میکنه.. یکی میمونه..

این دیگه از اون حرفاس.. :)

التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام
خواهر خوبم ^_^
یکم باهش ور بری قلق کار بیاد دستت حله :))
خوش به حال مامانت :)
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرش میدونین چی شد ؟
یه بار ک داشتم رکورد میزدم هیجان زده شده محکم چرخوندمش شیکست :)))
پاسخ:
=))))))))
مال منم خونه هاش لَق میزنه دیگ :)))
اون اوایل که درست نمیشد تصمیم گرفتم کلا بازش کنم ببینم داخلش چجوریه ... خداروشکر منصرف شدم :))
من هم قبلا درگیرش بودم اما یه روز شکست...
پاسخ:
:)))
۰۵ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۵۳ پوریا آریافر
پیشنهاد میکنم مستند راز و کتاب راز رو بخونید مربوط به شماره 9 هست
اگه یک بار نگاه کردی بازم نگاه کن
هر بار که نگاه میکنی یک چیز جدید یاد میگیری
برای من که اینطور بود
پاسخ:
واقعاً مچکرم از پیشنهادتون ^_^
به همچین چیزی نیاز داشتم :)
عععععععععععععع وای چقد جذاب میشه همیشه از این پستا بزاری؟
+منم قبلا همینطور بودم الان درسامم نمیرسم بخونم :((((
جیغ الان :(
+باز تو خوبی من یه بار کل روز نشستم تا بتونم از رو کتاب درستش کنم D:
پاسخ:
حتما اگه همین خبرایی باشه حتما میذارم :)
منم خیلی وقته گذاشتمش کنار :|

من تا حالا کتابشو ندیدم اما اینترنت پر شده از روشای حلش :))
منم فقط یه رنگش رو میتونم درست کنم! خیلی سخته :)
پاسخ:
خب ، همین یه رنگم خیلی خوبه دیگ ...
الان یه لینک از آموزشم میذارم تو پست ...خواستید یه نگاه بندازید.
سخته درست کردنش؟
براساس رنگه فرمول کامل کردنش؟
پاسخ:
نه سخت نیس.
الان یه لینک اضافه کردم به پست ...اونجا خیلی خوب توضیح داده :)
خوشحالم که مجددا می بینم مطالب واقعا زیبای شما رو ..
مجددا لینک شدید :))
پاسخ:
خییییلی ممنونم از شما :)
اون موقع که من دوم دبیرستان بودم بچه های اول راهنماییمون مسابقه میذاشتن و سه سوته درستش میکردن. من خیلی کار نکردم باهاش، میگن به هوش درک فضایی مربوط میشه.
پاسخ:
عه چقد خُوب منم میخوام رکورد دار بشم :)
هوش درک فضایی o_O حتماً دیگ
همیشه فکر میکردم اینا خیلی سختن...
هنوز هم:)
البته اینم بگم هیچ وقت زیاد سعی نکردم یادش بگیرم
پاسخ:
آره خب اولش همین طوره :)

شما میتوتی ماه بانو :))
زرشک:|
رباط سراغ این کارم اومد!!
پاسخ:
آره :|
ببین چقدم قدرتمند اومده ها :|
۰۶ بهمن ۹۴ ، ۰۲:۱۰ محمدامین فضلی
تا اینجا که هستم حتی یه بارم کامل نکردمش :|
پاسخ:
تا کجا !؟؟!!؟؟O_o
الان روبیک دستتونه :)))))
شما میتونید :)
مگه داریم؟؟ o.O
پاسخ:
از الان فک کنم داریم :|
منم زیادش درست کنم یه طرفشه
خخخ
ینی اصن حس فک کردن روش رو ندارم وگرنه میدونم میتونستم مث رباته عمل کنم
پاسخ:
مث رباتO_o
من تا روبیکو دستم بگیرم 1 ثانیه شده :)))))
بفرما چایی به رباطم تعارف کن :|
پاسخ:
یعنی در جا میخوای بُکُشیش ها :|
۰۶ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۱۳ ❤منتـــظر المـهـدی❤
اونقداعصابمو داغون کرده که نگوهیچ وقت نتونستم کاملش کنم خخخخخ
پاسخ:
آره منم اولا خیلی اعصابمو خورد میکرد ... تاجایی که یه با میخواستم بشکافمش و داخلشو ببینم ...بعد درستش کنم :)))
۰۶ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۳۶ امیررضا ...
عه !
اینجا کی دوباره باز شده ؟
یه مدت هر وقت میومدم پست خداحافظیتون بود !
پاسخ:
از 28 تم دوباره باز شد .
بیان یه سیستم دنبال کننده داره ها :))
خیلی ممنونم که سر میزدید :)

۰۶ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۳۷ مــــــــ. یــ.مــ
:/
منم داشتم ولی هرگز‌موفق به حلش نشدم :)))
پاسخ:
:|
خواستن توانستن :)
من و خانواده گرام یه چند وقتی خیلی درگیرش بودیم مامانم بیشتر... چون وقت آزادتری داشت... ولی رکورد مون درست کردن 4 طرف بود البته 2 طرف دیگه ش فقط 1خونه شون جابه جا بود! :(((
یه بار حوصله م سر رفت از هم بازش کردم دوباره وصلشون کردم تو یه مین درست شد... اینم رکورد من! :)))
بعدش تا چند وقت جوری روبیک رو بهم میریختم که دوباره درست شه تازه به خودم افتخار هم میکردم! :))

ولی خوشم اومد از این رباته... احسنت :)
پاسخ:

ساناز حقا که دوست خودمی...منم میخواستم بازش کنم ها اما دیگ تصمیم گرفتم به مغز مبارک فشار بیارم ،و بالاخره حلش کردم‎:)‎

اصن ساناز باید یه سفارش بکنم رکوردتو تو گینس ثبت کنن:))))

ساناز برام دعا کن :(

۰۶ بهمن ۹۴ ، ۱۳:۴۷ دانشنامه دفاعی
راستش را بخواهید من هیچ وقت حوصله روبیک را نداشتم. البته (بدون غرض و متواضعانه عرض می‌کنم) ضریب هوشی‌ام خیلی بالاست (نابغه) اما علاقه‌ام به سودوکو بوده. چنانکه وقتی یک سودوکو میبینم نمیتوانم حلش نکنم. اما تنوع رنگهای روبیک موجب دلزدگی‌ام می‌شود. دلیلش را هم نمی‌دانم.
الان فکر می‌کنم آن بنده خدایی که این برنامه را نوشته چه حوصله و اعصاب فولادینی داشته است.
پاسخ:

مشخصه که ضریب هوشی خیلی خوبی دارید .

سودوکو هم خیلی خوبه...اما باز روبیک یه چیز دیگس‎:)‎

چرا اتفاقا رنگی بودن که باید به جذابیتش اضافه کنه...


بله واقعا هم به ذهن آماده و مسلط میخواد...برای نوشتن همچین برنامه ای


من که همه و رفتم وقت وسطش یه رنگ اضاف اومد اونقد حرصم گرفته بود میخواستم ساتور بردارم تیکه تیکه ش کنم:)))
فک کن 4 روز یه کله داشتم حلش میکردم بعد ایجور:))
پاسخ:

:)))))

چار روز ک خیلی خوبه‎:)‎

من هنوز موفق نشدم کامل درستش کنم..البته هیچوقت جدی باهاش سروکله نزدم :دی

ولی عجب ربات باحالی :))
پاسخ:

آره همه میتونن درستش کنن،فقط باید یکم باهاش وَر برن ...تا حرکات بیاد دستشون.‎:)‎

آره خیلی :)))

حتما عزیزم،تو هم برای من دعا کن...درجریانی که من همیشه آخر ترما عجیب دعا لازمم :))
پاسخ:
به روی چشم ... ساناز خیلی برام دعا کن باشه :(
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۰۱:۱۴ ههـــ ـــــ
عصن یه وعضی :|
پاسخ:
پس شمام درگیرش بودید:)
دم طراح و برنامه نویس گرم ✿
ما هم بلدیم بنویسیم فقط یکم خسته ایم :)
رکوردت خوبه ... من که اصلا هیـــــــــــــچ!
پاسخ:
هووووم گرم ✿
ولی فک کنم یکم نیس خیلی خسته ایم :)
آقای رامین رکوردش 39 ثانیه هستش.
من چون میدونم اگه برم سراغش تو روحیه ام تاثیر منفی داره کلا سراغش نمیرم :)
پاسخ:
اثر منفی ‍‍!!!:))
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۲۰ مهدی ابوفاطمه
لایک
من یک بار حل کردم یک ساعتی شد
پاسخ:
ممنون
چقد خوب:)
مگه من قاتلم ؟:|
محبت ندیدی تا حالا ندید بدید :|
پاسخ:
اسرا این رباطه ... میخوای محبت کنی باید براش قطعه و سیم و ... بیاری :|
با چایی که میسوزه :/
اما اگه به من تعارف میکردی باز یه چیزی :))))
من زیر دو دقیقه حل میکردم. اما الان یادم رفته:(
خیلی حس خوبی داره روییک
پاسخ:

واقعا چقد عالی^_^

عه حیف تمرین کن ،باز یادت میاد.‎:)‎

منتظر پست جدید هستم ..
پاسخ:
خیلی ممنونم،شما خیلی لطف دارید
منم داشتم.. باهاش خیلیم ور میرفتم.. اما یه روز شکست :|
یکی دیگه گرفتم.. نمیتونستم درستش کنم زدمش به زمین شکست :|
دیگه نگرفتم :|
:)))
پاسخ:
:))))))
۱۰ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۲۸ عرفـــــ ـــان
من بهترین رکردم 5 دقیقه بود :)
الان که فکنم یادم رفته باشه درس کردنش :/
پاسخ:

خیلیم عالی‎:)‎

شاید اما بازم یکم دستتون باشه باز یادتون میاد‎:)‎

خیلی دِلَم می خواد یه بار، مثه آدَم یکی برام دُرُستِش کنه، جلوم؛
من صِرفاً تشویقش کنم! :D
پاسخ:

الان که فک میکنم ، منم همینطور ...

یکی درست کنه من تشویقش کنم D:

۱۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۳۱ آلبرت کبیر
بیا روشیو به این جوونا بگو که جای تقلب توی دروسشون بشینن درست درس بخونن ... بعدش بیان سراغ روبیک :دی
پاسخ:

خب چیکار کنم همچین روشیو کشف نمیکنن ، باید خودتون دست بکار بشید استاد :))

یه روش پیشنهاد بدید :دی

 

من در سال دوم سوم کارشناسی بود که باهاش اشنا شدم و رکوردم زیر ده دقیقه بود

زشته 30 دقیقه برا شما

پاسخ:

شما که استادید ... اگه غیر این میبود باید تعجب میکردم :)

 

تازه الان که گذاشتمش کنار ، اگه برم سر وقتش فک کنم یه 2 ساعتی طول بکشه :/

۱۱ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۳۷ دختر مهتاب .....
توی هرکاری تلاش کنی موفق میشی حتی در درست کردن مکعب در کمترین زمان
پاسخ:
بلی یقیناً همین طور
تبریک میگم وبلاگ خووووبی دارین

موفق باشین
پاسخ:

ممنونم،خعلی لطف دارید:)

ان شاءالله شما هم موفق باشید.

سلام
مطلب و روش جالبی بود. هم برای رباتش و هم برنامه نویسیش خیلی باید زحمت کشیده باشن. یکی دوبار از روی روش حل اینترنتی درست کردم. روشهای مختلفش قوانین و مراحل متفاوتی دارن که بدون تمرین نمیشه در ذهن سپرد.
پاسخ:
سلام
بله باید زیاد تمرین کرد .تا به حافظه سپرده بشه .

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.