آب جوش :: بق بقو

بق بقو

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند...

به خود آی؛خود تو جانِ جهانی

آب جوش

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۵۰ ب.ظ

سال هایی نچندان دور که هنوز فرزندان آن خانه همه مجرد بودن  !

همان سال هارا میگویم ، که  پسران خانه به دلیل این که فیلمی  از دکتر روازاده برای مضرات چای دیده بودند و تحقیقاتی انجام داده بودن قصد داشتن همه را از چای خوردن محروم کنند ! تا حدودی هم موفق شدن اما پدر آن خانه زیربار حرف پسرانش نرفت. 

گذشت گذشت تا تعداد افراد خانواده به 4 نفر کاهش پیدا کرد !!!

شخصی از همان چهار نفر، اهالی خانه قصد داشت تا نوشیدنی گوارایش که چای بود را دوباره مرسوم کند. موفق شد !

مدتی نچندان کوتاه به همین منوال سپری شد تا این که همان شخص مرسوم کننده چای به این نتیجه رسید چای مضر است باید آب جوش جایگزین شود ، پس شروع کرد به ترک چای هرچند همین چند وقت پیش بود که علاقه شدیدی به چای دارچین پیدا کرده بود اما چای مضر است ..مضر (این اصلا شعار نیست)

ترک چای هم سخت نیست ، آب جوش با قند مزه خوبی ندارد (البته از نظر من).. به خاطر همین با مویز یا کشمش میل کنید اگر توت خشک دارید که چه بهتر اگر انجیر که عالیست ... نقل ونبات هم خوب است !

آگاه باشید چای خواص خیلی محدودی دارد ؛ میتوان گفت ارزش مصرف کردن را ندارد! واز قدیم هم گفته اند ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است ! پس هیچ وقت برای ترک این نوشیدنی دیر نیست!

لطفاً مثل پدر خانواده اینقدر به چای این نوشیدنی  دلچسب ایرانی ها دل نبندید... این حرف را دخترش نمیگوید، علم میگوید ... آب جوش بهتر است ! :)


+البته دم نوش ها و چای های دیگری به جز چای سیاه وجود دارد که پر خاصیت هستند!

+مخالفان این پست یقیناً زیاد هستن -_-

نظرات  (۳۴)

۱۰ بهمن ۹۵ ، ۱۹:۲۱ اسپریچو ツ
من تازه چایی خور شدم :|
پاسخ:
آب جوش خور شو خیلی بهتر :|
من این راهو رفتم  :)))
من از موافقانِ سرسختِ این پست می‌باشم :)) البته تا حالا آبِ جوشِ همینجوری خوردم.
هیچ‌وقت به چای علاقه‌ای نداشتم ، هیچوقت :)‌
پاسخ:
چقد عالی :))
به خوردن ادامه بدید آب جوش رو میگم ... خیلی خوبه من جدیداً بهش علاقه مند شدم :دی

درودبرشما !
فک کن چایی نخوریم :)
پاسخ:
خو آب جوش میخوری :دی
اینجارو یه نگا بنداز بد نیس;)
http://ravazadeh.com/fa/article/5-nourishment-article/2462-tea.html
شاعر میفرماید بی تو ( چای ) هرگز :|
پاسخ:
خب ادامشم بگو ... شاعر میفرمایند بی تو(چای) هرگز  با تو عمری (آبجوش) :))))

ببین منو یه هفته امتحان کن به جای چای آب جوش بخور -_- 

نه نه! اشتباه تایپی بود :)) در واقع تا حالا آب جوشِ همینجوری نخوردم :دی
پاسخ:
عه خب پس امتحان کنید  :)))
نه! نگوووووو
چای منو نبینه اصن ناراحت میشه ، تو دلت میاد اونوقت ؟
پاسخ:
نه دلم نمیاد ... پس بیا یه کاری کنیم سر چایو گول بمالیم :|
هر بار که چای میریزی از دفه قبل کمرنگ تر بریز ... بعد اینجوری هم دل چایو بدست میاری هم با آبجوش بیشتر آشــنا میشی :))))
خخخخخ . خیلی باحال بود
اره بابا گردن خودمه ، باید انجامش بدم
پاسخ:
خب پس ببینم چه میکنی 
۱۰ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۵۶ منتـــظر المـهـدی۳۱۳
عاشق چای با خرما هستم شدید ...
پاسخ:
آخ گفتی آب جوش و خرما هم یه چیز عجیبی میشه اصن ~_^
ولی برا خستگی خیللللی میچسبه
پاسخ:
باور کن آب جوش هم همون قدر رفع خستگی میکنه ... خصوصاً من بیشتر وقتا پشت سیستم هستم  کارم خوردن اب جوش و مویز :دی
میچسبه :)
این پیشنهاد رد شد :|
پیشنهاد بعدی؟ :|
پاسخ:
آویشن :|
پونه:|
گل گاوزبان :|
گل بنفشه :|
..
..
..
چای سبز:|
نسکافه:/ 
قهوه :/
کاپوچینو :/
..
..
..

روویا این کادو تولد هانیست :دی
http://bayanbox.ir/view/6233947604961275986/WP-20170129-03-30-31-Pro.jpg
ببخشید دیگ زشته :(
۱۰ بهمن ۹۵ ، ۲۳:۳۲ یا فاطمة الزهراء
من خودمم میدونم مضره ولی خیلی خیلی چای دوست اونم پررنگ :|||
البته جدیدا دارم گل گاوزبان رو جایگزینش میکنم :دی
پاسخ:
پُر رنگ -_-
آره ...گل گاوزبون خیلی خوب ... ادامه بده کم کم درست میشه :دی
خودتو گول نزن...آب جوش کجاش می چسبه؟ روزی هفته ای یه دونه چایی خوبه که :) کمرنگ لطفا
پاسخ:
فاطمه جدی میگم ...من یکی از طرفدارای  چای بودم حتی روزی  6 لیوان :|
اما آب جوشم عین چایی به من خیلی میچسبه ...چای کمرنگم خوبه :)

هفته ای o_O ...دیر نیست اینجوری که آب بدنت کم میشه :)
من واسه تو گل گاو زبون تجویز میکنم :دی اعصابت ضعیفه :دی ی لیوان واسه اسرام بریز :))
خودمم چای سبز میخورم :دی
اع کادو *__*
نه بابا خیلیم خوشجله *__*
مرسی *_*
پاسخ:
آره واقعاً ... برا اسرا دوتا لیوان :دی

باش چای سبزم خوبه :))

مچکرم :**
اسرا بهم خندید نشونش دادم ... منظورش این بود خیلی بد خطم :|
خپ :))
چای سبز مزه خاصی نداره :|
من این ماچ و از طرفت تقدیم میکنم به آرمان :دی بالاخره اونم دل داره :دی
بخ بخو قبل جواب کامنت دادن گل گاو زبون بخور :)))
نه تو بد برداشت کردی :دی منظورش این بوده بچه رویا تو رو وادار به چه کارا که نکرده :دی
خطت خوبه که خوانا باشه بسه دیگه مگه خط ما چیه :))))
پاسخ:
واااای استغفرالله استغفرالله...😂😂
ببین آرمان نیست . یه سفر خارج از کره زمین براش پیش اومد رفت کره ماه هنو نیومده:)))... منم امیدی ندارم برگرده این ماچ ها هم برا تو فقط:|
🤔🤔فک کنم گل گاوزبان نداشته باشیم ، بنظرم تموم شده:|... خریدیم باشه:دی
به من نگفت دیگ منم تنها چیزی که به ذهنم رسید خطم بودش ... اخه میدونی نیست مامانم و بقیه همیشه به خطم گیر میدن.. میگن مثل مورچه مینویسم تازه الان درشت نوشتم😄
من از موافقان این پست عستم
: )
پاسخ:
مرسی که هستی  :))
من این راه رو قبلا رفتم! :)
الان تو مهمونی ها فقط چای میخوریم! البته به نظر شخصیم کلا چای چیزِ بی خیری به نظر اومدحذفش کردم!
و به نظرم اینقدرها هم مضرنیست!
مادرشوهرم تز خوبی داره! میگه هرچیزی که خواستی ضرر و نفعشو بسنجی با قدیمیها مقایسه کن! خخخخخ!
راس میگه خب!
یه زمانی میگفتن غذای گوشتی رو با ماست نخورین، جذب آهن و کلسیم با هم شدنی نیست. این رو با قدیمیها بسنج که همیشه پای کبابشون دوغ بوده!
یه مدت ما ترک عادت کردیم! بعد گفتن نهههه اون آهنِ گیاهیه که با ماست جذب نمیشه آهن گوشت حیوانی با دوغ و ماست اشکالی نداره!
من مطمئنم یه روزی هم میگن آهن با کلسیم کلا مشکلی نداره! چون قدیمی ها برانی اسفناج روهم با ماست میخوردن فقط! :دی
پاسخ:
چقد خوب ^_^
اوهوم منم تو مهمونیا شاید بخورم البته کسایی که میدونن آشنا نزدیک از اول برا ما نصف لیوانا به صورت آب جوش مانند ریخته میشه :دی
خب تز خوبیه ... اما چه قدیمی ...قدیمی که هنوز چای وارد ایران نشده بود :)))

اوهوم درسته ...والا این چیزارو هم  شنیدم اما چون تحقیق نکردم نمدونم چجوریاس ... حالا فعلا آب جوششششو دریاب :دی
آب‌جوش نقشش چیه این وسط؟!! :)))
خو آب معمولی بخور!
من از مضرات چایی فط همین قضیه داغ بودنش که باعث خراب شدن دندون میشه و سرطان مری رو میدونستم!! الان آب جوش هم دقیقا همینا رو داره که!! :)))))
حالا که ترک کردی حداقل یه چیز مفید جایگزین کن!
بعد اینکه مثلا چی رو میشه جایگزین چایی شیرین کرد تو صبحونه؟!! هیچی واقعا! :)))
پاسخ:
نقشش میتونه اینا باشه
http://7ganj.ir/%D9%81%D9%88%D8%A7%D9%8A%D8%AF-%D8%A8%D9%8A-%D9%86%D8%B8%D9%8A%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%A2%D8%A8-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%D8%A8%D8%AF%D9%86/

آب معمولی هم خوبه خوردنش اما آب وقتی جوش میاد ... سالم تر میشه (مثلاً دیدی بچه های کوچولورو وقت هنوز نوزادن بهشون به عنوان آب ؛آب جوش سرد شده میدن ... یا شیر خشکشونو با آب جوش درست میکنن ...البته نمدونم چرا این مثال به ذهنم رسید :||)

حالا اسمش آب جوش گندم :))) بذا ولرم شه بخور :))))
خو آب جوشو میشه جایگزین کرد :دی...مثلاً آب جوشو نبات یا نقل یا طعم های مختلف یا مویز یا کشمش یا داخل آ بجوشت زعفران بریزی :)) .... وهر چی دوست داشتی :دی
بی اعصبای بخ بخ ...نبینم که پشت سرم حرف بزنینا :|
رویا بگم چرا چای سبز میخوری؟:دی
منم چایی خور نیستم :|
پاسخ:
اسرا تو کی دیدی من پشت سرت حرف بزنم 
رویا بگه؟ .... البته نگی هم میدونم :|

خیلی خوب *_*
همینه دیگ اینقد سرما میخوری ... آب جوش بخور خیلی خوب من امتحان کردم نتیجش خیلی خوب بود !
به قول اسپریجو من تازه چایی خور شده بودم :|
نخورم ینی؟ :|
صبح اگه نخورم سرم درد می گیره ولی خو شاید بشه باقی روز رو تا شب یه کاریش کرد :/
ای بابا :|

نسکافه چی؟ اونم مضره؟ T_T
پاسخ:
عجب:|
ای کاش زودتر پست رو میذاشتم
خب اون بنظر چند روز اینجوری باشه البته نمیدونم اگ به جاش چیره دیگ ایم بخوری سر درد میشی یعنی؟؟🤔

البته میگن نسکافه هم خوب نیس>_<
۱۳ بهمن ۹۵ ، ۱۰:۳۹ کوالای پیر
حالا هرچقدرم مضر باشه هفته ای دوسه بار به عنوان چای شیرین با صبحونه بخوری عب نداره :)))

اونایی که به چایی معتادن مگه صرفا به خاطر جوش بودن چایی اونو دوس دارن که الان آب جوش رو جایگزین کردید ؟!!! 0_o

آب معمولیم خوبه
خستگیم رفع میکنه برای سلامتیم خوبه باعث شادابیم میشه آدمو سرحالم میکنه اصن خیلی خوبه :)
پاسخ:
اره ... کلا من این پستو برا امثال خودم گفتم که زیاد چایی میخوردم:دی

نمدونم دقیقا چرا به چای معتادن🤔... اما اینو میدونم حالا میگیم اب جوش ولی ما که در حالت جوش نمیخوریمش که😁

بعله کی گفته نه :)))
من میگم به جای چای اب جوش نوش جان فرمایید😉😁
چقدم کشمش می خوره :/
اینقد شیرینیش زیاده بعدش آب می خوری بایدم بگی خوبه :))
پاسخ:
:)))))) وای خدا
اصلا ازون دورم معلوم میشه من کشمش و مویز دوست دارم؟؟!!:دی
خب خودتم امتحان کن:)))
۱۳ بهمن ۹۵ ، ۱۷:۵۷ ام اسی خوشبخت
سالهاست که فقط آب جوش میخورم پس کاملا موافقم :)
پاسخ:
وااای چقد خوب ... خیلی خوب یکی مثل خودت پیدا کنی^_^
ممنونم
سلام خیلی هم خوب
دعا کنین
راستی امسالم آقا دعوتمون نکرد ها
آرزو به دل میمیریم :)
پاسخ:
:)سلام
دعوت میکنه ان شاءالله ... صبر داشته باشید!
ان شاءالله که آقا بطلبتون:)
من چایی نمیخوردم ینی چایی خور نبودم الانم نیستم
ولی میخورم اونم خوایگاه و شباش این بلا رو سرم اورد
چایی خور نبودنم دلیل خاصی نداشت و نداره :)
پاسخ:
اوهوم ...

همه چی که نباید دلیل داشته باشه ;)
آره من کلا سر صبح یه استکان چایی رو حتما باید بخورم :(

:: عه وا! پس چی بخوریم ما؟ همش که ابجوش بخوریم نمیشه :|
پاسخ:
اوهوم 


نَمیدونم :/ ...من که همش آب جوش میخورم :))
اسلام و علیک یا بق بقو :دی
خوبی؟ خوشی؟ ترم جدید خوش میگذره؟ جزوه ها خوبن؟ از طرف من ببوسشون 😆
انیمیشنی که گفتم و دانلود کردی یا نه؟ دیدی یا نه؟ 😃
اگه دیدی جرات داری بگو بد بوده :| والاع :| بدسلیقه بخ بخ :|
پاسخ:
سلام بر تو ای رویا :))
ممنون ،توخوبی ؟ خوشی؟ -_- میخواد صد سال ترم جدید نیادش :)) ... بوس !!!حیف بوسای من برای ترم جدید :)))
آررره خیلی قشنگ بود رویا ^_^...یکی از دوستام خیلی انیمیشن دوست داره بهش گفتم ...
خیلی خوشش اومد :) ...با تشکر ازت ;)
نه این دفه استثناع سلیقت خوب بودP;

اوهوووم خوبم خوشم *__*
ینی منم دانشجو بشم انقده مشتاق علمم مثه تو؟ (آیکون تفکر)
اع خوشت اومده ^__^ خواهش میکنم 😺
الان من انقده دیدم میدونم هر رنگی واسه کدوم حالشونه :)))
من همیشه سلیقه ام خوبه 😒 :)))
پاسخ:
خداروشکر
:))) نمیدونم والا ... اگر همه چیز رو به راه باشه ...نه اتفاقاً مشتاق علم میشی :دی
وقتی احساسی میشن صورتی میشن ^_^ ..منم چند باز بعضی قسمتاشو دیدم

واقعاً خب پس یه انیمشین دیگم معرفی کن راست میگی :/
انیمشن دیگه نمیدونم :| یکی دوتا هس ولی زیاد خوب نیس -_-
ولی فیلم بخوای میگم خارجیه خوب :)) ولی سه چار قسمتیه :|
خوش سلیقه ام :|
پاسخ:
فعلا که در بی اینترنتی بدی هستم...بزا اینترنت دار بشم
میدونم خوش سلیقه ای:|

۲۱ بهمن ۹۵ ، ۱۳:۱۸ 𝓂𝑜𝒽𝓈𝑒𝓃 𝒻𝒶𝓇𝒶𝒿 シ
والا چای رو چی بگم آره ضرر داره ولی ما عادت کردیم تو صبحونه چای بخوریم فکر جایگزین کردن اون با آبجوش هم سخته😆😆😆
قشر بزرگسالان رو که نمیشه اصلا از چی جدا کرد مثلا همین بابابزرگم :|
یک فکری برای ضرر قند هم میکردیم خوب بود :/
به هر حال عکس قشنگی هست منم برم کشمش بخورم ^-^
پاسخ:
واقعا بزرگسالان خیلی سخت میشه عادت های گذشتشونو عوض بکنند:))
اره قند هم خیلی ضرر داره
بفرمایید بفرمایید^_^نوش جان
۲۸ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۴۲ محمد مرثیه گو
روزی 10 لیوان چای دبش نخورم اون روز شب نمیشه
پاسخ:
:)))
10 لیواااان 
خب پس کم رنگ بخورید حداقل ... -_-
۲۹ بهمن ۹۵ ، ۱۸:۵۳ . امیررضا .
سلام
پیشنهاد میدم از چای سفید ، چای سبز ، چای ترش (چای سرخ) و یا دمنوش طبیعی به لیمو استفاده کنید ، هیچ نیازی به چیزی جهت همراهی در نوشیدنش ندارید !
پاسخ:
سلام 

خیلی ممنون تا حالا اسم چای سفید و سرخ رو نشنیده بودم ... بنظر خیلی ایده آل هستن حتماً تهیه میکنم :)
ممنونم به خاطر پیشنهادات
من نه چای خور قهاریم نه آب جوش خور :/
جاست شربت:)
پاسخ:
اووووف باکلاس خودمی:)))
من سالهاست از حدودا 84 خیلی ناگهانی بی میل شدم ب چایی..تازه من چایی رو فقط صبحانه میخوردم..
هیچیمم نشده..خداروشکر..
پاسخ:
خب الحمدالله که حالتون خوب:)
البته من بعدها فهمیدم‌چایی برای بدن خودم مضره .
ولی علت اصلی ترکم افزایش عطش بود که بمحض اینکه میخوردم عطش داشتم برای همین کم کم ترک کردم و واقعا ترک کردنش آسون بود :)

با آب جوش هم خرما یا عسل میخورم اونم فقط صبحانه میخورم وگرنه کلا زیاد نمیخورم چایی هم همین شکلی بودم :)

ممنونم بابت پست تون :)
پاسخ:
عه چه جالب برای شما برعکس ... بعضیا معتقدن چای عطششونو رفع میکنه ...


اوهوم خرما و عسلم خیلی خوبه :)👌

خواهش میکنم:)

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.